Hoppa till innehåll

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies  

Registratur

Registratur ansvarar för att registrera inkomna handlingar till nämnderna, avsluta ärenden och ge stöd till handläggare i ärendehanteringssystemet.

På registratur kan du ta del av allmänna och offentliga handlingar. Vi arbetar med att ta hand om inkommande post till de flesta av kommunens verksamheter och nämnder.

Vi besvarar frågor från allmänhet om ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Vi medverkar till att ta fram effektiva rutiner för kommunens dokumentflöde i samverkan med kommunarkivet, kommunens enheter och nämnder.

Om du söker diarieförda handlingar från 1997 och framåt ska du kontakta registraturen för hjälp. Söker du äldre handlingar är det kommunarkivet du ska kontakta.

När du söker handlingar gällande:

  • Miljö, kontaktar du registrator för miljöenheten
  • Personal/anställningar, kontaktar du personalenheten,
  • Gamla personalakter, kontaktar du kommunarkiv
  • Bygg, plan och exploatering, kontaktar du stadsbyggnadsservice

Sidan uppdaterades:

Mitt Nacka

Skriv in din gatuadress ovan så får du:

  • Upptäcka spännande evenemang i ditt närområde.