På Nacka.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder nödvändiga kakor. Läs mer om kakor
Vill du göra inställningar och acceptera delar av kakorna?
Hantera kakor
Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
För andra gången presenteras ett nytt sätt att mäta gymnasieskolornas bidrag till elevernas kunskapsutveckling, så kallat förädlingsvärde, som är ett komplement till övriga resultatmått för gymnasieskolan.
Även om resultaten generellt sett är mycket höga i Nacka jämfört med andra kommuner, så är det ändå viktigt att ambitionsnivån fortsätter att vara hög och omfatta alla elever. Ett sätt för utbildningsnämnden att bidra till detta är att utifrån sitt ansvarsområde särskilt uppmärksamma låga resultat. Utbildningsenheten har därför genomfört resultatdialoger med rektorer vid samtliga högstadieskolor och i dessa fokusera på elever som inte har blivit behöriga till gymnasieskolan. En bild av vad som framkommit redovisas till utbildningsnämnden i november.
Sidan uppdaterades: