Kungörelse om granskning

Gatukostnadsutredning för Gustavsvik, i Boo, Nacka kommun

Granskningsperioden förlängs under tiden 5 maj till 2 juni 2020.Under pågående granskning har framkommit att en av bilagorna till gatukostnadsutredningen saknades och därför förlängas granskningen för att berörda parter ska få ta del av samtliga underlag i ärendet. Den bilaga som saknades var gatukostnadsutredningens samrådsredogörelse.

Gatukostnadsutredningen syftar till att fördela kostnaderna för anläggningsarbeten mellan fastigheterna som berörs av kommunens upprustning av allmän platsmark i och med genomförandet av detaljplan Dalvägen-Gustavsviksvägen och del av Mjölkudden-Gustavsviks gård.

Under tiden den 5 maj 2020 till och med den 2 juni 2020 finns gatukostnadsutredningen utställd för granskning i Nacka kommuns utställningshall, Granitvägen 15, Nacka. Utställningshallen är öppen under stadshusets öppettider. Handlingarna finns även tillgängliga på biblioteken i Orminge centrum och Nacka Forum, under bibliotekens öppettider.

Handlingar och information om gatukostnadsutredningen finns på Nacka kommuns hemsida. Läs mer på www.nacka.se/dalvagen

Eventuella synpunkter på förslaget till fördelning av gatukostnader ska skriftligen ha kommit in senast den 2 juni 2020. Synpunkterna lämnas till: registrator.exploatering@nacka.se skriv KFKS 2014/824-258 i ämnesraden, eller till Nacka kommun, Exploateringsenheten Nacka, KFKS 2014/824-258, 131 81 Nacka.

Insända synpunkter blir offentliga handlingar och personuppgifter hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Med anledning av rådande omständigheter kan vi hjälpa till att skriva ut handlingar och skicka till den som inte har möjlighet att ta sig till utställningshallen/biblioteken. Kontakta oss på registrator@exploatering.se

Frågor om gatukostnadsutredningen ställs till Lena Hall, telefon 08-718 93 14, lena.hall@nacka.se