Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Felmeddelande vid e-post? Mejla igen!

Under natten till fredagen, den 24 februari, uppstod problem med Nacka kommuns e-post. Om du mejlat till någon inom Nacka kommun och fått ett felmeddelande om att e-postadressen inte finns ber vi dig att åter skicka meddelandet. Förhoppningsvis ligger ditt mejl kvar i din ”skickat-korg”.

Vad var det som orsakade felet?

Felet uppstod i samband med ett byte av serverleverantör. Det var en bugg i en mjukvara som medförde att samtliga e-postkonton slutade fungera.

Felet påverkade inte Nackas webb, men däremot gick det inte skicka e-post till kommunen.

Vad hände med alla mejl som inte kom fram?

Många som har skickat e-post till Nacka kommun under den här tiden har fått ett meddelande av typen: ”e-postlådan du försöker nå finns inte”. När en e-postserver identifierar att en e-postadress inte finns gör den inga fler försök att återsända mejlet. Det betyder att de som försökt mejla måste skicka om sitt meddelande. Mejlet finns inte lagrat någon annanstans än i avsändarens mapp för skickat.

Om du har skickat ett mejl till Nacka kommun och fått ett felmeddelande, vänligen skicka mejlet på nytt. Vi beklagar det extra besvär detta orsakar och ber om överseende.

Sidan uppdaterades: