Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Vilken typ av möte gäller det?

Beroende på mötestyp finns olika förutsättningar att ta hänsyn till. Här hittar du guidning för att förbereda dig och hitta bäst lämpade tekniska stöd för ditt möte med distansdeltagare.

Generella tips för möten på distans

Alla som deltar i mötet bör tänka på att:

  1. Vara i god tid och tänka på vad mötet ska leda till för oss och de vi är till för
  2. Vara väl pålästa och förberedda
  3. Ta gemensamt ansvar för resultatet av mötet
  4. Ha lösningsfokus och tänka framåt
  5. Hålla oss till agendan
  6. Prata kortfattat och använda chattfunktionen
  7. Bidra till energin under mötet
  8. Lyssna in samtliga och låta alla komma till tals
  9. Vara lite mer empatiska än vanligt
  10. Komma ihåg att det är extra viktigt att ge varandra positiv feedback och konstruktiva förslag framåt

Beroende på om du ska leda ett digitalt möte eller delta, finns ytterligare bra tips för dig att tänka på här:

Sidan uppdaterades: