Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Delta i digitala möten

Det här är bra att du som deltar i ett digitalt möte tänker på.

Förbered dig

  1. Läs på underlaget och sätt dig in i agendan.

Innan mötet

  1. Var i god tid och ha fokus på de vi är till för.
  2. Var redo. Ha tekniken redo. Ha anteckningsbok öppen/framme.
    Se till att du sitter bekvämt, ostörd och med en neutral bakgrund.
  3. Var förberedd. Börja gärna mötet mentalt några minuter innan genom att formulera, helst i punktform, och vara beredd att delge mötet:
    1. vad du vill ha ut av mötet och
    2. vad du vill bidra med på just det här mötet.

Under mötet

  1. Delge mötet dina förväntningar.
  2. Respektera tiderna på agendan. Om du behöver avvika från mötet innan det är slut, berätta det innan mötet börjar.
  3. Bidra. Säkerställ att det du vill bidra med ryms i agendan, och se till att du får utrymme att bidra med det du tycker är väsentligt för att ni ska nå bästa resultat med mötet.
  4. Be om ordet. Räck upp handen eller skriv i chatten att du vill säga något.
  5. Var kortfattad. Så att deltagarnas uppmärksamhet går till det som är viktigast.
  6. Visa extra mycket respekt och empati. Lyssna noga, avbryt inte. Har du en fråga under pågående presentation/information, skriv den i chatten så kan hen som pratar svara när det passar.

Efter mötet

  1. Insikt. Vad tar du med dig från mötet, in i nästa möte?
  2. Lärdom. Vad lärde du dig om att delta i ett distansmöte?
  3. Känsla. Vad var du mest nöjd med att ni åstadkom tillsammans?
  4. Heja mig. Vad var du mest nöjd med att du bidrog med under mötet?
  5. Dela med dig. Skriv en rad i chatten och tacka för mötet.

Sidan uppdaterades: