Här hittar du kalendarie, presentationsmaterial och protokoll från digitaliseringsrådet.
Styrningen av Nacka kommuns digitala utvecklingsportfölj görs i ett centralt digitaliseringsråd, vars uppdrag är att identifiera, prioritera, auktorisera, styra och följa upp initiativen i portföljen, för att Nacka kommun ska nå sina strategiska mål.
Digitaliseringsrådet är vår metod att ge kommunledningen underbyggda beslutsunderlag för att:
Ärenden som tas upp på digitaliseringsrådet bereds och kvalificeras av beredningsgruppen. Här kan du läsa mer om beredningsgruppens syfte och funktion.
Digitaliseringsrådet sammankallas av stadsdirektören. Utöver stadsdirektören består rådet av ekonomi- och finansdirektören, stöd- och servicedirektören, chef för digitaliseringsenheten och tf processledare som representerar beredningsgruppen.
Sedan januari 2021 har rådet också utökats med fokusområdesansvariga direktörer som medverkar vid varannat digitaliseringsråd.
Digitaliseringsrådet möts månatligen, och för de aktuella initiativ som tas upp på mötet bjuds ansvariga från berörd verksamhet in att presentera sitt ärende.
Här hittar du aktuell information från digitaliseringsrådet.
Sidan uppdaterades: