Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Ett dynamiskt inköpssystem för rekryteringstjänster är igång

Ett dynamiskt inköpssystem för rekryteringstjänster är igång.

Vid behov av extern hjälp av rekryteringstjänster går det nu att skicka en förfrågan till de leverantörer som kvalificerat sig.

Vid frågor hör av er till Anton Samuelsson på inköpsenheten anton.samuelsson@nacka.se eller på tel: 08 718 88 11.

Hur fungerar DIS?

Ett DIS fungerar som så att en upphandlande myndighet annonserar en upphandling genom ett selektivt förfarande där leverantörer kan ansöka om att kvalificera sig att vara med i DIS. När sedan den upphandlande myndigheten har behov av i detta fallet rekryteringstjänster skickar denne ut en uppdragsförfrågan till samtliga leverantörer som kvalificerat sig, alltså ett avropsförfarande i likhet med en förnyad konkurrensutsättning i ett ramavtal. Alltså träffas enbart avtal vid respektive uppdrag. För kvalificerade leverantörer är det fritt att gå ur DIS, och det går att kvalificera in sig när som helst så länge DIS är aktivt.

Beskrivning av de olika stegen:

Steg 1 - Kvalificeringsfasen

  • Annons
  • Ansökningar
  • Kvalificering av leverantörer
  • Besked kvalificering till leverantörer

Steg 2 - Dynamiskt inköpssystem upprättat

  • Kontinuerlig antagning av leverantörer under systemets giltighetstid
  • Inbjudan att lämna anbud vid specifikt behov
  • Anbud
  • Utvärdering
  • Tilldelning
  • Avtal skrivs med vinnande leverantör

Sidan uppdaterades: