Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

IKEA

IKEA är en av leverantörerna på Addas ramavtal Möbler för kontor och omsorg 2021. Detta innebär att de organisationer som är avropsberättigade och avropsanmälda till Addas ramavtal kan avropa delar av IKEAs sortiment via avtalsområde G - Boende och hemmiljöer.

Möbler för kontor och omsorg 2021 - G Boende och hemnära miljöer

Delområdet omfattar möbler för miljöer som liknar de i hemmet, såsom personliga boenden, personalrum, enskilda vilorum, tillfälliga boenden för barn och unga.

  • Exempel på produktgrupper: utemöbler, barnsängar, soffor, köksmöbler, hatt- och skohylla, garderob, sängar, bäddlinne och skrivbord osv

Instruktioner för att handla hos IKEA
(Gäller från 1: a dec 2022)

Handla i varuhuset:
1. Skaffa IKEA rekvisition från UBW inköp (beloppet ska vara med eventuell fraktkostnad).
2. Skriv ut rekvisitionen och ta med den till IKEA.
(IKEAS kundnummer står i rekvisitionen i Till leverantören)
3. När du kommer till kassan tala om för kassavärden att du är Ramavtalskund på IKEA,
visa upp ditt kundnummer (13 siffror) tillsammans med godkänd legitimation. Du som kund måste ha detta nummer med dig. IKEA kan inte leta upp kundnummer.
4. Kassavärden kommer att ge dig en telefon som du scannar dina produkter med.
Därefter hjälper kassavärden dig med själva betalningen.
5. Du lägger själv in den referens som ska vara med på fakturan enligt er inköpsorder från inköpssystemet, det börjar på 31 och är alltid sjusiffrig (31xxxxx)!
6. Kvitto på köpet kommer att mejlas och faktura skickas i vanlig ordning.

Allmänt om rekvisition:
När rekvisitionen är attesterad av chef så kommer beställaren att få rekvisitionen utskickad till sitt epost.


Handla via epost:
1. Skaffa IKEA rekvisition från UBW inköp (beloppet ska inkl fraktkostnad).
2. Använd IKEAs ordermall och skicka det tillsammans med rekvisitionen i ett mejl till Business.stockholm@ikea.com
3. IKEA kommer att orderlägga samt lägga in inköpsordernummer (31xxxxx) som finns angiven på rekvisitionen.

Se alla avropningsbara IKEA produkter:
Möbler för kontor och omsorg 2021 (gäller t.o.m. 2/10-26)
Möbler för utemiljö 2017 (gäller t.o.m. 2/12-22)


Fraktkostnad debiteras enligt ADDA avtal

  • Beställningar under 15 000:- ex moms , maxkostnad frakt 3000:- ex moms.
  • Beställningar över 15 000: ex moms har fri frakt till trottoar. Önskas inburet debiteras 520:- per timme ex moms.


Leverantör: IKEA
Kundtjänst: 0775-700 500
E-post: business.stockholm@ikea.com
Kundansvarig: catarina.carteby-larsson@ingka.ikea.com

Avtalsansvarig i kommunen: Mimmi Habte
E-post: mimmi.habte@nacka.se
Avtal: KFKS 2019/174
Avtal: KFKS 2022-01046

Sidan uppdaterades: