För att nå och kunna arbeta i systemet behövs antingen Mobilt BankID eller ett SITHS-kort, samt behörighet till systemet. Om man önskar använda SITHS-kort behöver man först beställa SITHS-kortet och få detta levererat innan man kan beställa behörighet till systemet.
EK blankett
Blankett för beställning av SITHs kort (PDF-dokument, 118 kB)
Behörighet beställs här:
För myndighetspersonal
För utförare
Beställning/avbeställning av företag eller insats i Pulsen combine
Avslut av användare beställs här
Support
För hjälp med Pulsen combine, kontakta Servicecenter:
Självserviceportal
service@nacka.se
08-718 92 50
Vi kommer att gallra den digitala kronpärmen och i samband med det kan det komma upp meddelande på aktuella personer om att ”Personen har information som är aktuell för gallring” Detta är inget fel och kommer försvinna så fort gallringen är klar.
Leverantören har utfört åtgärder sedan gårdagens driftstörning, det kan finnas vissa störningar i systemet ännu. Det går bra att arbeta i systemet som vanligt, vänligen felanmäl eventuella störningar till service@nacka.se
Det är för tillfället en driftstörning som gör att det inte går att logga in eller arbeta i Pulsen Combine. Leverantören meddelar att driftstörningen beräknas pågå under hela arbetsdagen 2020.09.21. Vi meddelar så fort systemet åter är i drift.
Påminnelse om att vi får en ny Combine release 1.24-1.26 den 20 september 2020, vilket kommer innebära en del nyheter för er som användare. Söndag 20 september, när nya releasen laddas ner, går det inte att logga in i Combine mellan kl. 07.00 till kl. 15.00.
I samband med att leverantören utför ett arbete med Combine så har aviseringsfunktionen för nya beställningar stängts av. Detta berör antal inkomna aktualiseringar i myndighet och antal inkomna beställningar i utförare. Vi rekommenderar istället att användaren går in i motsvarande vyer i Combine och kontrollerar om något nytt har kommit in. Bakgrunden till den temporära förändringen är att komma tillrätta med en prestandautmaning. När den är löst - så kommer funktionen slås på igen. På förstasidan i Combine finns även ett systemmeddelande avseende detta.
Socialtjänstens kunskapsdatabas
Kunskapsdatabasen är till för alla och alla har möjlighet att uppdatera information. Här hittar du allt från metodfrågor kopplat till Socialtjänstens verksamhet till dokumentation kring funktioner i tjänsten Pulsen combine.
Nedan hittar du aktuella lathundar för just dina behov.
Införandet relaterat till combine inkluderar både införandet av nytt verskamhetssystem och införandet av de nya arbetssätt som detta i vissa fall innebär.
Huvudprojektet har pågått under en tid och implementering av systemstöd för handläggning är genomfört till viss del inom enheterna Funktionsnedsättning, Äldre och grupper inom Individ och familj. Barn och Unga var de senaste som gick in vilket skedde våren 2016. Inom alla verksamheter fortgår fortfarande vissa åtgärder för att förändra arbetssätt och även vidareutveckla systemstödet.
Nu ligger fokus på andra delar av tjänsten och under våren 2016 har en pilot genomförts kopplat till mobilåterrapportering för hemtjänstinsatser. Breddinförande av mobilåterrapportering är planerat till våren 2017. Denna inkluderar även ersättningsunderlag och fakturaprocessen.
Sidan uppdaterades: