För att nå och kunna arbeta i systemet behövs antingen Mobilt BankID eller ett SITHS-kort, samt behörighet till systemet. Om man önskar använda SITHS-kort behöver man först beställa SITHS-kortet och få detta levererat innan man kan beställa behörighet till systemet.
Behörighet beställs av chef via E-tjänst:
Behörighet för Combine myndighet beställs här
Avslut av behörighet:
Avslut av behörighet för Combine myndighet beställs här
EK blankett:
Blankett för beställning av SITHs kort (PDF-dokument, 133 kB)
Support
För hjälp med Combine, kontakta Servicecenter:
Självserviceportal
service@nacka.se
08-718 92 50
Idag onsdag den 29/6 klockan 19:00-20:30 så utförs ett underhållsarbete av Nackas inloggningsportal. Under denna tid kommer inloggning till Combine med mobilt bankid ej vara möjlig.
Leverantören har nu åtgärdat inloggningsproblemet till Combine, det ska nu gå att logga in igen.
Vi kommer att gallra den digitala kronpärmen och i samband med det kan det komma upp meddelande på aktuella personer om att ”Personen har information som är aktuell för gallring” Detta är inget fel och kommer försvinna så fort gallringen är klar.
Leverantören har utfört åtgärder sedan gårdagens driftstörning, det kan finnas vissa störningar i systemet ännu. Det går bra att arbeta i systemet som vanligt, vänligen felanmäl eventuella störningar till service@nacka.se
Det är för tillfället en driftstörning som gör att det inte går att logga in eller arbeta i Pulsen Combine. Leverantören meddelar att driftstörningen beräknas pågå under hela arbetsdagen 2020.09.21. Vi meddelar så fort systemet åter är i drift.
Socialtjänstens kunskapsdatabas
Kunskapsdatabasen är till för alla och alla har möjlighet att uppdatera information. Här hittar du allt från metodfrågor kopplat till Socialtjänstens verksamhet till dokumentation kring funktioner i tjänsten Pulsen combine.
Nedan hittar du aktuella lathundar för just dina behov.
Införandet relaterat till combine inkluderar både införandet av nytt verskamhetssystem och införandet av de nya arbetssätt som detta i vissa fall innebär.
Huvudprojektet har pågått under en tid och implementering av systemstöd för handläggning är genomfört till viss del inom enheterna Funktionsnedsättning, Äldre och grupper inom Individ och familj. Barn och Unga var de senaste som gick in vilket skedde våren 2016. Inom alla verksamheter fortgår fortfarande vissa åtgärder för att förändra arbetssätt och även vidareutveckla systemstödet.
Nu ligger fokus på andra delar av tjänsten och under våren 2016 har en pilot genomförts kopplat till mobilåterrapportering för hemtjänstinsatser. Breddinförande av mobilåterrapportering är planerat till våren 2017. Denna inkluderar även ersättningsunderlag och fakturaprocessen.
Sidan uppdaterades: