Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Första fakturan sedan bytet av sophämtningsentreprenör

Den 1 april bytte vi på Nacka vatten och avfall sophämtningsentreprenör. Helt nya sopbilar sattes i drift och likaså nya rutiner för registrering av tömningar av sopkärl. Nu har den första fakturan skickats ut och här har vi därför samlat information om din tömningsavgift.

Behovstömning av rest- och matavfallskärl

I Nacka gäller så kallad behovstömning för rest- och matavfallskärl. Det innebär att du som villakund ställer ut ditt eller dina kärl på aviserad tömningsdag när du önskar få kärlet eller kärlen tömda.

Avgift för avfallshämtning

Som kund betalar du bara för de tömningar som faktiskt utförts. På fakturan finns de tömningar som genomförts under perioden specificerade, med datum och uppgift om behållarstorlek.

I samband med att den nya sophämtningsentreprenören tillträdde kan det i enstaka fall uppkommit felaktigheter i tömningsdatum och antal tömningar på grund av problem vid avläsningen. Har du upptäckt felaktiga tömningar eller felaktiga datum på din faktura? Hör av dig till kundservice via 08-718 90 00 eller kundservice@nvoa.se så hjälper vi dig.

Här hittar du information om hur du placerar ditt kärl inför tömning.

Här hittar du taxedokumentet med alla avfallsavgifter.

Här hittar du information om justeringen av avfallsavgifterna.

Sidan uppdaterades: