Ni som leverantör till Nacka kommun ska e-handla med oss oavsett om ni har en egen lösning, vill använda vår leverantörsportal eller kan ta emot en order via e-post.
Ni kan e-handla på följande sätt:
Kommunen följer den standard för e-handel (SFTI) som finns inom offentlig sektor. Standarden täcker olika affärsprocesser och affärsscenarier. För mer information se SFTI standarder.
Vilken e-handelslösning, vilka dokument som ska inkluderas, vilka format och hur lösningen ska testas avgörs i en dialog mellan kommunen och leverantören. De affärsdokument som ska utväxlas beror på avtalet men vanligen handlar det om elektronisk order, orderbekräftelse och faktura. Nacka kommun använder Visma Proceedo för inköp och e-fakturor. Systemet ger möjlighet att följa upp vad som inhandlats, vilka inköpsbehov som finns och säkerställer att inköpen sker enligt avtalade villkor.
Har du frågor om E-handel med Nacka kommun? Kontakta service@nacka.se
Här hittar du mer information om hur du kan skicka e-fakturor till kommunen. E-faktura för dig som är leverantör
Sidan uppdaterades: