Vem kan få särskilt boende?
Du kan få särskilt boende om du behöver mycket hjälp som inte hemtjänsten kan ge. Det kan vara hjälp på dagarna, kvällarna, helgerna och på nätterna. Du får även hjälp om du mår psykiskt dåligt.
Du kan välja
Du kan välja bland kommunens godkända boenden om du har fått ett beslut om särskilt boende.
Vad kostar det?
Du betalar en omsorgsavgift, som är 2 125 kronor i månaden. Du betalar också hyra och mat. Det kostar olika på olika boenden. Fråga äldreenheten om priser. Du betalar lägre avgift om du har liten inkomst.
Sidan uppdaterades: