Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.
Senior i Nacka

Skydd mot tvång och hot i nära relationer

Tvång, hot eller våld från någon du känner eller bor tillsammans med är vanligare än många tror, och kan drabba vem som helst.

Hot och tvång kan till exempel vara:

  • hindrar dig att ha kontakt med andra
  • kallar dig elaka saker
  • bestämmer över din ekonomi på ett sätt du inte vill
  • hindrar dig från att klara vardagen, till exempel att röra dig hemma eller att få din medicin.

Du kan ringa till:

  • Din biståndshandläggare: 08-718 80 00 (växel)
  • Föreningen mot våld i nära relation: 08-601 95 72
    – en öppen kostnadsfri mottagning.
    Du behöver inte säga vad du heter.
  • Kvinnofridslinjen: 020-50 50 50
    Dit ringer du gratis dygnet runt.
    Du behöver inte säga vad du heter.
  • Socialjouren i Nacka: 08-718 76 40
    Socialjouren arbetar efter kontorstid.
  • Polisen: 112 eller 114 14
  • Vid livsfara ska du alltid ringa 112.

Sidan uppdaterades: