Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Nu blir parkeringen enklare för Nackaföretag

Nu är det möjligt med helt digital kvittohantering för Nackaföretag. Med den nya tjänsten sparar företagen tid, får korrekt bokföring och bättre möjlighet att följa upp sina parkeringskostnader.

Kommunen har ett nytt avtal med kvittotjänsten Kwick som möjliggör digitala parkeringskvitton vid parkering på kommunens gator.

- Företagens kostnad för att hantera redovisningen av parkeringskvitton är ofta högre än kostnaden för parkering, så detta är en välkommen möjlighet, säger trafikplanerare Kristoffer Rogers.

Företagskunder

Tjänsten erbjuds i dagsläget till företagskunder med företagskort i Nordea och First Card, eventuellt kan fler kort ingå på sikt. Det digitala kvittot är godkänt som räkenskapsinformation av Bokföringsnämnden och Skatteverket och används redan idag av många företag.

Ordning och reda

- Sammantaget ser Nacka kommun att avtalet har många fördelar för såväl kommunen som för företaget som nyttjar tjänsten. Förenklad administration, ordning och reda samt minskad miljöpåverkan eftersom kopiering och arkivering inte behövs är några av dem, säger Kristofer Rogers.

Fakta om Kwick

Kwick utvecklades 2011 och hanterar idag drygt 25 miljoner kvitton per år åt sina samarbetspartners. För närvarande finns tjänsten för företagskunder med en kostnad på cirka 50 -100 kronor per månad och kort. Läs mer här

Sidan uppdaterades: