Som vi tidigare meddelat kommer resultatet från ”bytesomgången” vecka 20. Här får du lite mer information kring de nya beskeden:
Under tisdagen den 12 maj skickas listor från utbildningsenheten med besked om eventuella förändringar i samband med bytesomgången. Listan skickas som säkert meddelande till rektor på skolan. Dessutom skickar vi till biträdande rektor/administratör, beroende på vilka personer vi haft kontakt med på skolan.
Av listan framgår nya elever inför höstterminen samt vilka elever som inte kommer att börja/lämna skolan. Urvalet har gjorts enligt samma principer som under skolvalet.
Imorgon, onsdag 13 maj, börjar vi att ”knappa in” resultatet i Nacka24. Vi försöker bli klara så snabbt som möjligt, dock senast fredag den 15 maj. Besked om plats, alternativt besked om avslag, går ut till vårdnadshavaren allteftersom vi registrerar i systemet. Vårdnadshavaren får besked via
e-tjänsten Nacka24 men även en notifiering via e-post eller brev. Det är alltså inte som i skolvalet att de endast får besked via e-tjänsten.
Sidan uppdaterades: