Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

ApN - aktivitetskort på nätet

ApN är en tjänst för närvarorapportering och ansökan av administrationsbidrag. För föreningar betyder detta bättre säkerhet, enklare administration, mindre risk att göra fel och snabbare utbetalning - för miljön betyder det ännu mer.

Kom igång med ApN

Ta kontakt med föreningens administratör/kanslist för att få ett användarnamn och lösenord. Har er förening inte tidigare använt ApN kan ni ansöka om ett inlogg.
Ansök om inlogg.

Tre ansökningar per år

Föreningarnas aktiviteter redovisas i två perioder:

  • 1 januari - 30 juni. Ansökan senast 25 augusti.
  • 1 juli - 31 december. Ansökan senast 25 februari.

Efter sista datumet i respektive period dyker "Godkänn" upp i Periodrapporten och då har man cirka sex veckor på sig att skicka in ansökan.

  • Administrationsbidrag. Ansökan senast 1 maj.

Manual om hur du ansöker i ApN (PDF-dokument, 271 kB)

För att kunna betala ut Lokalt aktivitetsstöd till föreningar behövs det numer fullständigt personnummer (ÅÅÅÅMMDD-NNNN) på alla deltagare. Detta ökar säkerheten så att alla får de bidrag de har rätt till.

För barn utan svenskt personnummer

Kommunen betalar ut lokalt aktivitetsstöd (LOK-stöd) och administrationsbidrag för alla barn.

För barn utan svenskt personnummer eller samordningsnummer, redovisa separat till kommunen. Aktivitetskort på nätet (ApN) kan bara ta emot närvarokort med fullständigt personnummer eller samordningsnummer.

Nyanlända barn och unga som ännu inte fått svenskt personnummer kan ansöka om ett samordningsnummer på Skatteverket.

Sidan uppdaterades: