De senaste veckorna har UF-företagen sålt sina produkter på en julfrukost i skolmatsalen och en julmarknad i ljushallen, men det är bara toppen på isberget av allt som ett UF-läsår innebär. Föregtagen har också sålt i Sickla köpkvarter, tack vare ett samarbete med Attrium-Ljungberg, och kommer i mars att stå och sälja Nacka Forum, i samarbete med Unibal-Rodamco-Westfield.
Den 16 augusti hade vi som vanligt vår kick-off, som traditionsenligt innehåller en talangtävling där varje UF-företag får äran att uppträda på scenen i Aulan. Efter detta bar det iväg in till staden, för teambuildning i form av Amazing race STHLM.
Draknästet gick som vanligt av stapeln i slutet av september, i samarbete med Företagarna, Sjölins och YBC. Kategorierna som det tävlades i var Bästa hållbara företag, Bästa vara, Bästa tjänst och Bästa presentation. Elever från Nacka gymnasium vann i tre av fyra klasser. Bästa vara blev Cloteco, Bästa hållbara företag gick till Bustain och i bästa pitch gjorde vi rent hus: etta kom Retroverket, tvåa Cloteco och trea KIKO Sumato.
I juryn satt som vanligt företagare från Nacka, under ledning av juryns ständige ordförande Carl-Johan Eiderbrant som driver företag Nacka Business Lounge och dessutom sitter med i styrelsen för företagarna Nacka-Värmdö.
Vi har i år utvecklat samarbetet med IHM på Kungsholmen. I det nya samarbetet fick våra elever åka och besöka IHM:s elever, som läser marknadsföring mot internethandeln. UF-företagen presenterade sina affärsplaner och fick sedan konstruktiv feed-back. Det ordnades även en tävling i bästa affärsidén, som Cloteco vann.
Stort tack till Petra Båtelson och Björn Nilsson - ni gjorde en fantastisk insats!
Återigen har vi lyckats få hit toppföreläsare som hjälper UF-företagen att nå än högre nivåer:
Stort tack till er alla!
Sidan uppdaterades: