Använd Nacka-PC inte Chromebook och Mac. Logga in med BankID eller Mobilt BankID, Freja eID+, Nacka eID (Nexus Smart ID).
Observera om du inloggad mot andra nät (t.ex ditt WIFI hemma eller övriga nät) och använder en Nacka-PC behöver du först ansluta till Nackas VPN-lösning (FortiClient alt. NackaVPN).
Alla medarbetare kan göra en anmälan i systemet, inget användarkonto krävs.
Nyanställda chefer får information om sin användarprofil till systemet vid central introduktionsträff och får sedan ett mejl från nkssupport@nacka.se som bekräftar att man är registrerad som mottagare av anmälningar i systemet och för vilka förskolor/skolor.
Har du frågor om systemet kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se.
I vår utbildningsplattform Nacka Academy hittar du som chef och medarbetare utbildningen Förskolan och skolans arbete mot kränkande behandling som beskriver både hur anmälan och utredning görs.
Skolledare och administratörer i skolan har en personlig inloggning och loggar in med sin e-postadress (fornamn.efternamn@nacka.se)
Lärare i grundskolan och gymnasiet kontaktar nkssupport@nacka.se för att få en personlig inloggning.
Förskolor har gemensamma konton på respektive enhet. Kontakta Nackas kommunala skolors support för att få inloggningsuppgifterna: nkssupport@nacka.se
Har du ett konto och har glömt ditt lösenord? Använd funktionen "Glömt lösenord?" på inloggningssidan. Om detta inte fungerar kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se.
För dig som är skolledare finns detaljerad information om att anmäla, utreda och åtgärda kränkande behandling i Rektorshandboken.
Information om personuppgiftsbehandling i Anmälan kränkande behandling.
Kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se
Kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se
Rensa webbläsarens historik och prova att logga in igen. För instruktioner om hur du rensar historiken kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se och ange i mejlet vilken webbläsare du jobbar i.
Är du registrerad som mottagare av anmälningar i systemet så kommer du att få ett mejl när ett ärende har skapats, uppdaterats eller avslutats.
Har du frågor kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se
Kontakta Nackas kommunala skolors support: nkssupport@nacka.se.
Sidan uppdaterades: