Kontakt och support
På denna sida finner du kontaktuppgifter
och supportvägar för chefer.
Inloggning
- Inloggning sker automatiskt mot Hypergene om du är ansluten till Nacka kommuns nät (Nacka).
- Om du är ansluten till andra nät (t.ex. Nackakommun_BYOD, hemnätverk, övriga nät), så krävs VPN-anslutning eller inloggning via https://login.nacka.se/ (Nacka kommuns inloggningsportal).
Användarkonto
- Samtliga chefer har användarkonto för Hypergene inom Nackas kommunala skolor.
- Konton för chefer administreras centralt av Nackas kommunala skolor.
Lösenord
Då det är samma lösenord för Hypergene som för ditt Nacka-konto så följer du vanlig rutin vid lösenordbyte.
- PC-användare: Tryck Ctrl+Alt+Delete och välj "Ändra lösenord", om den ingår i Nacka kommuns nätverk.
- Icke PC-användare: Kontakta Servicecenter i Nacka kommun (9250).
- Vid byte av lösenord så får det inte innehålla å, ä, ö och måste vara minst 6-tecken långt.
- Du kan även använda följande länk för byte av lösenord med BankID. Det nya lösenordet gäller för åtkomst av din IT-arbetsplats och verksamhetssystemen O365, G Suite, Koll och Hypergene.
Support
- Fyll i formuläret nedan om du har identifierat felaktigeheter i datat eller om du har andra önskemål. Vill du lägga till andra användare på skolan ange även detta nedan.
- Fyll i formulär
Chefer - ställ en fråga till kontaktperson på Verksamhetsstödet, Nackas kommunala skolor. OBS! Ange namnet på det system eller program som du önskar hjälp med.