Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Hypergene

Kontakt och support

På denna sida finner du kontaktuppgifter
och supportvägar för chefer.


Inloggning

- Inloggning sker automatiskt mot Hypergene om du är ansluten till Nacka kommuns nät (Nacka).

- Om du är ansluten till andra nät (t.ex. Nackakommun_BYOD, hemnätverk, övriga nät), så krävs VPN-anslutning eller inloggning via https://login.nacka.se/ (Nacka kommuns inloggningsportal).

Användarkonto

- Samtliga chefer har användarkonto för Hypergene inom Nackas kommunala skolor.

- Konton för chefer administreras centralt av Nackas kommunala skolor.

Lösenord

Då det är samma lösenord för Hypergene som för ditt Nacka-konto så följer du vanlig rutin vid lösenordbyte.

- PC-användare: Tryck Ctrl+Alt+Delete och välj "Ändra lösenord", om den ingår i Nacka kommuns nätverk.

- Icke PC-användare: Kontakta Servicecenter i Nacka kommun (9250).

- Vid byte av lösenord så får det inte innehålla å, ä, ö och måste vara minst 6-tecken långt.


- Du kan även använda följande länk för byte av lösenord med BankID. Det nya lösenordet gäller för åtkomst av din IT-arbetsplats och verksamhetssystemen O365, G Suite, Koll och Hypergene.

Support

- Fyll i formuläret nedan om du har identifierat felaktigeheter i datat eller om du har andra önskemål. Vill du lägga till andra användare på skolan ange även detta nedan.


- Fyll i f
ormulär


Chefer - ställ en fråga till kontaktperson på Verksamhetsstödet, Nackas kommunala skolor. OBS! Ange namnet på det system eller program som du önskar hjälp med.