Beställningar av hårdvara, skrivare och information om IT-tjänster.
Kommunen har sedan 1 juni 2022 avtal med Atea för inköp av datorer, skärmar, möss och andra tillbehör samt telefoner. Dessa beställs via UBW av de som har behörighet att beställa IT-utrustning.
Mer information om hur du beställer och avtalssortiment hittar du på denna sida som digitaliseringsenheten ansvarar för.
Är du osäker på vilken produkt du behöver till just din förskola eller skola? Kontakta Nackas kommunala skolors support så hjälper vi dig: nkssupport@nacka.se
Digitaliseringsenheten i Nacka har följande uppdrag:
Du kan läsa mer om digitaliseringsenhetens uppdrag och kontaktpersoner på denna centrala informationssida.
Digitaliseringsenheten tillhandahåller olika IT-tjänster och du kan läsa mer om IT-tjänsterna, kostnader och IT-tjänstekatalog på digitaliseringsenhetens centrala informationssida.
Nacka kommuns skrivarbehov ska till största delen hanteras via utskriftstjänsten som köps av Citedo sedan 1 juni 2022. Läs mer om inköp av skrivare och utskriftstjänst på digitaliseringsenhetens centrala informationssida.
Chromebook och MacBook behöver tjänsten PaperCut Mobility Print för utskrifter. Användaren behöver vara inloggad på sitt Google Workspace for Education (GWFE) konto och använda webbläsaren Chrome samt vara ansluten på nätet Nackakommun_BYOD.
Kontakta Nackas kommunala skolors support genom denna intresseanmälan så berättar vi mer om tjänsten.
Sidan uppdaterades: