Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Det finns viktig information

Just nu är efterfrågan extra hög på ärenden hos Bygglovsenheten, vilket gör att du kan behöva vänta längre än vanligt på svar och besked från oss.

Mer information

KOLL
KOLL är ett digitalt verktyg för kompetenskartläggning och medarbetarsamtal som ska användas av alla tillsvidareanställda medarbetare inom Välfärd skola.

Kommer du inte in i KOLL eller finns du inte i KOLL? Visstidsanställda medarbetare läses inte in i KOLL. Det finns mallar att använda för dig som är visstidsanställd under Mallar för chefer.
Är du inte visstidsanställd men kommer inte in/finns i KOLL? Kontakta vår support NKS support.

INLOGGNING
Inloggning sker automatiskt i KOLL med ditt Nacka-konto om du är ansluten mot Nackas nät ”NACKA”. Det innebär att det är samma lösenord för KOLL som för ditt Nacka-konto.

SÅ HÄR LOGGAR DU IN I KOLL

När du är inloggad mot Nackas nät ”NACKA” från Nacka-PC:

  1. Gå till sidan www.nacka.se/koll
  2. Klicka på den orangefärgade knappen ”LOGGA IN I KOLL”

  3. Du loggas in automatiskt

När du är inloggad från andra nät (t.ex. Nackakommun_BYOD, hemnätverk, övriga nät) eller annan enhet än Nacka-PC:

  1. Gå till sidan www.nacka.se/koll
  2. Klicka på den orangefärgade knappen ”LOGGA IN I KOLL” (se bild ovan)
  3. Ange ditt Nacka-alias och Nacka-lösenord.
    (Ditt Nacka-alias består av 3-8 bokstäver och du finner det enligt följande: Öppna ett nytt mail i din Nacka-e-post, klicka på ”Till”, skriv in ditt efternamn och förnamn i sökrutan, markera ditt namn och högerklicka, välj ”egenskaper”.)


    Ovan visas ett påhittat Nacka-alias

  4. Du loggas in i KOLL

OBS! Du kommer inte kunna logga in via den gamla adressen www.ui.comaea.se.

OM OVAN INTE FUNGERAR

Prova med att rensa din webbläsares webbhistorik innan inloggning och rekommenderad webbläsare vid användning av KOLL är Google Chrome.

Rensa Google Chromes webbhistorik
Öppna webbläsaren Chrome på datorn.
Klicka på de Tre punkterna uppe till höger i webbläsaren.
Klicka på Fler verktyg och Ta bort webbinformation.
Välj tidsintervall under menyn Grunder. Välj Genom tiderna om du vill rensa allt, vilket är att rekommendera.
Markera kryssrutorna bredvid Cookies och andra webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
Klicka på Rensa data.

Rensa Internet Explorer 11 webbhistorik
Öppna Internet Explorer
Klicka på kugghjulsikonen i det högra hörnet
Rör muspekaren över Säkerhet.
Klicka på Ta bort webbhistorik
Välj vad du vill tömma
Klicka på Ta bort

Frågor?
Har du frågor om inloggning i KOLL så är du välkommen att höra av dig till vår support NKS support.

Sidan uppdaterades: