Kontakt och support
På denna sida finner du som användare kontaktuppgifter och supportvägar.
Inloggning
- Klicka på länken ProofX eller klistra in den i webbläsaren.
- Som användarnamn/username använder du ditt Nacka-användarnamn (ej alias) T.ex. fornamn.efternamn.
Användarkonto
- Samtliga personal kan ansöka om ett användarkonto för ProofX inom Nackas kommunala skolor.
- Konton för personal administreras centralt av Nackas kommunala skolor.
- Ansökan om användarkonto i ProofX.
"Klicka här" för att fylla i ett ansökningsformulär. När din ansökan behandlats får du ditt användarkonto.
- Du bör genomgå en grundutbildning för ProofX innan du skapar formulär och enkäter. Under utbildningen (ca 2 timmar, kostnadsfri) får du veta vilka lagar och regler som gäller för insamling av personuppgifter (GDPR och Datainspektionen).
Lösenord
- Om du glömt ditt lösenord så kan du använda "Glömt ditt lösenord?"-funktionen på inloggningssidan.
- Ett nytt fönster öppnas. Ange e-postadressen som är din nacka e-post adress. T.ex. kalle.persson@nacka.se
- Du får sedan instruktioner skickade till angiven e-postadress som du följer för att kunna byta lösenordet.
Support
Personal
- Se ProofX Online support.
- Ställ en fråga till supporten för ProofX.
- För övriga frågor om tjänsten, vänd dig till din skoladministratör.
Skoladministratör
- Ställ en fråga till kontaktperson på Verksamhetsstödet, Nackas kommunala skolor. (Se frågeformulär)
Utbildning
Du som är personal inom Nackas kommunala skolor kan boka in dig på en kostnadsfri utbildning genom att anmäla dig i detta formulär:
(Under bearbetning)
Skoladministratör: Vid frågor om konton för personal på skolan - ställ en fråga till kontaktperson på Verksamhetsstödet, Nackas kommunala skolor. OBS! Vänligen ange namn på det system eller program ärendet avser.