Hoppa till innehåll

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Medverkan i forskning

forskning och utvecklingsarbeten i samarbete med höskolor och universitet

Forskning inom grundskolan

STLS - Stockholm Teaching and Learning Studies

STLS är en samverkansplattform mellan Stockholms universitet och några skolhuvudmän i Stockholm län där Nacka ingår. Syftet är att leda och samordna undervisningsutvecklande ämnesdidaktisk forskning – för och med lärare.

Lärare från Järla skola åk 4-6 och Eklidens skola åk 7-9 medverkar i ämnesdidaktiska projekt i engelska och matematik.

Läs om STLS: http://pedagog.stockholm.se/stockholm-teaching-and-learning-studies/

Kontaktperson och samordnare pergunnar.rosengren@nacka.se

Forskning inom förskolan

Hjärnvägar i förskolan

Hjärnvägar är ..ar pågått under tre års tid.

Kontaktperson, utbildningsstrateg ann.sundman.brott.@nacka.se

Förskoledidaktiska rum för språk och neurovetenskap

Syftar till att forskning och praktik ska mötas för att få en förskola på vetenskaplig grund. Projektet som har pågått i tre år leds av Hillevi Taguchi och Anna Palmer vid Stockholms universitet. Mer information finns på den här sidan.

Kontaktperson och samordnare, utbildningsstrateg Ann Sundman Brott

Digitaktik

Projektet leds av en forskare från Stockholms Universitet med medel från Vetenskapsrådet. Syftet är att se hur man kan utveckla det digitala lärandet i förskolan

Forskning inom skola och förskola

Ifous Bygga skola

Projektet och leds av forskare från Gävle högskola. Syftet med projektet är att utvärdera en del skolmiljöer i flera kommuner för att ta med sig erfarenheterna vid nybyggnation.

Kontaktpersoner, utbildningsstrateger ann.sundman.brott@nacka.se och pergunnar.rosengren@nacka.se

Sidan uppdaterades:

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.