Hoppa till innehåll

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Tid
15:00 - 17:00
Plats
Nacka stadshus, Nackasalen
Målgrupp
För förskollärare, barnskötare och chefer i förskolan som är intresserade att mötas runt forskning i förskolan.

Förskoledidaktiska rum för språk och neurovetenskap

Inbjudan till förskolans nätverk  ”Förskoledidaktiska rum för språk och neurovetenskap” i samarbete med Stockholms universitet. Lena Aronsson föreläser om sin avhandling. För förskollärare, barnskötare och chefer i förskolan som är intresserade att mötas runt forskning i förskolan.

Inbjudan till förskolans nätverk ”Förskoledidaktiska rum för språk och neurovetenskap” i samarbete med Stockholms universitet.

Fredag 7 februari kl. 13-16, Nacka salen, Nacka stadshus

För förskollärare, barnskötare och chefer i förskolan som är intresserade att mötas runt forskning i förskolan.

Lena Aronsson är nu klar med sin avhandling som hon gjort på några av våra förskolor. Hon berättade lite om det i november 2018 men nu är hon tillbaka och berättar om sina resultat, den nämns också i senaste numret av tidningen Förskolan.https://forskolan.se/vi-borde-alska-neurovetenskap-i-forskolan/
Anmäl er på länken: http://nacka.proofx.se/gpkg4XIsMFNAAUnwaaFEEF/

Med utgångspunkt i sin avhandling När förskolan möter neurovetenskap: Kunskapsteoretiska möten i teori och i praktik kommer Lena Aronsson att prata om:

- undervisning av grupp och individ

- olika antaganden om kunskap och lärande

- varför behöver vi ha en varierad pedagogik?

- hur vet vi vad det är för teorier vi baserar förskolepraktiken på?

Och kanske även komma in lite på vad neurovetenskapen kan bidra med till förskolan, t.ex. när det gäller sådant som sömn, minne och stress.

Sidan uppdaterades:

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.