Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Det finns viktig information

Just nu är efterfrågan extra hög på ärenden hos Bygglovsenheten, vilket gör att du kan behöva vänta längre än vanligt på svar och besked från oss.

Mer information

Information om Studentdagen 8 juni

Hej igen blivande studenter och föräldrar!

Vi kommer att kontinuerligt informera er via mail gällande er student. Vi räknar med att kunna genomföra studenten den 8 juni. På grund av pandemin, riktlinjer och tillstånd så kan den planering som vi nu presenterar komma behöva ändras. Det är så det är, men det måste vi alla ha respekt för. Som rektor kan och får jag inte fatta alla beslut på egen hand utan jag måste självklart följa de riktlinjer och bestämmelser som gäller.

Förra året hade vi ett liknande upplägg som detta och det blev en mycket fin och trevlig student för alla.

Alla klasser har valt utspringsordning och då ser programmet i dagsläget ut som följer:

Klass

Start på skolan

Fotografering i nya delen plan 5

Träff med klass/mentor

Tal rektor, Torget (plan)

Utspring

Alla borta från Marcusplatsen

EK18B

09.00

09.10

09.25 (plan 5)

10.00 (5)

10.30

11.00

EKJUR18

09.45

09.55

10.10 (plan 4)

10.45 (4)

11.15

11.45

SAM18

10.30

10.40

10.55 (plan 5)

11.30 (5)

12.00

12.30

EK18A

11.15

11.25

11.40 (plan 4)

12.15 (4)

12.45

13.15

SAB18

12.00

12.10

12.25 (plan 5)

13.00 (5)

13.30

14.00

Alla klasser har alltså olika tider under dagen och dessa tider måste hållas exakt på minuten. Det finns inga marginaler. Under den en och en halv timme som klassen är på plats på skolan innan utspringet kommer det alltså att vara fotografering (klass, inte individuellt), samling med klassen och mentorerna och då bjuder skolan på dryck och något att äta, rektors tal och utdelning av priser och till slut utspring.

Vi vill även här påpeka hur oerhört viktigt det är att alla studenter följer våra regler och tider. Det finns ingen marginal i vårt schema.

Varje elev får ha max två personer (bör vara samma familj) som tar emot på Marcusplatsen. Vilka detta är ska anmälas till skolan i ett anmälningsformulär som vi kommer att lägga ut här på hemsidan om ett tag samt den mailas till eleverna. (Obs! Endast eleverna, med ybc-konto, kan då fylla i anmälan.) Vi kommer att ha kravallstaket och vakter på plats. De två besökare som kommer ska först komma till skolans ansvariga och anmäla sig. Detta görs vid den inhägnad som är vid sidan om scenen. Besökarna ska anlända 15-10 minuter innan själva utspringet. Det är oerhört viktigt att det inte är fler personer vid utspringet. Om så är fallet kommer vi som skola vara tvungna att avbryta hela studentutspringet. Det vilar alltså ett mycket stort ansvar på eleverna, deras familj och vänner att följa våra instruktioner och inte komma fler till Marcusplatsen.

Hela utspringet kommer att livestreamas för alla vänner och släktingar som inte kan komma och titta. Livestreamen sänds på vår YBC-play-kanal.

Ni vet ju också att det är förbjudet med flak även om vi som skola inte har något med det att göra.

För de besökare som kommer så räknar inte vi med några större parkeringsproblem eftersom det verkligen är begränsat med personer som får komma.

Låt oss nu hoppas och hålla tummarna för att vi kan genomföra studenten på detta sätt. Har ni frågor så går det självklart bra att höra av er till skolledningen eller Charlotte i receptionen.

Sidan uppdaterades: