Med anledning av gårdagens explosion i Saltsjö-Boo

I går kväll skedde en explosion i Saltsjö-Boo, något som skapar oro och frågor om våldsutvecklingen i samhället. Nacka kommun var på plats i området och erbjöd krisstöd till de drabbade.

Idag finns kommunens fältverksamhet Polarna och våra trygghetsvärdar i Boområdet från klockan 11 och hela kvällen i trygghetsskapande syfte. Vill du komma i kontakt med Polarna kan du ringa 070-431 77 30.

Hela samhällets insatser behövs för att bromsa våldsutvecklingen. Aktörerna i Stockholms län gör en gemensam kraftsamling och arbetar nära tillsammans i åtgärder och samverkan med anledning av den pågående våldsutvecklingen i länet. I Nacka deltar vi i det gemensamma arbetet i Samverkan Stockholmsregionen med målet att arbeta effektivare tillsammans på flera områden och att kontinuerligt dela lägesbild och information.

Känner du dig orolig om vad som har hänt i Nacka och övriga samhället? På Krisinformation.se finns samlad och bekräftad information från svenska myndigheter om dödligt våld, gängvåld, rekrytering till gäng och om hur man kan hantera sin egen och andras oro.

Samlad information om våldsutvecklingen på Krisinformation.se.