Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

Mitt Nacka

Information om förändring av våra personalgrupper

Från och med den 15 september 2025 förändrar vi personalgrupperna på samtliga avdelningar på Sjötäppan. Syftet med förändringen är att stärka samarbetet inom våra arbetsgrupper och sprida kompetens och erfarenhet jämnt mellan avdelningarna – allt för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga omsorgen. Antalet medarbetare per avdelning förändras inte.

Vad innebär det för kunderna?

  • En del får en ny kontaktperson. Vi säkerställer självklart att viktig information överrapporteras personligt i samband med det. Om kund får en ny kontaktperson kommer det information via telefon under denna vecka.
  • En del personal kommer att vara ny på avdelningen. Vi har därför planerat en gradvis övergång så att medarbetarna får lära känna både nya kollegor och kunder och har tid att läsa in sig på kunderna behov. De flesta medarbetare är dock redan bekanta för kunderna eftersom samtliga mer eller mindre jobbar på alla våningar även om de har sin placering på en specifik våning.
  • Så långt det är möjligt kommer vi att bibehålla kundernas helgpersonal.

Mer information till dig som är närstående

Det är viktigt för oss att du känner dig trygg och informerad. Därför planerar vi:

  • en informationsträff för anhöriga – datum meddelas inom kort.
  • utskick via e-post – lämna gärna din e-postadress till oss om du vill ta del av löpande uppdateringar som sker på Sjötäppan.

Om du har frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta oss:
Verksamhetschef: Anna Eriksson, anna.1.eriksson@nacka.se eller
Bitr. Verksamhetschef Merveille Alphonse, merveille.alphonse@nacka.se

Hälsningar
Ledningen på NSC Sjötäppan

Sidan uppdaterades: