Hoppa till innehåll

FAQ kommunala skolor i Nacka

9

Var hittar jag mitt utbetalningsunderlag?


Svar:

Du loggar in i IST Administration här och klickar på ”Nacka”. Du väljer själv hur du identifierar dig när du loggar in. Se lathund hur du kommer åt ditt underlag när du loggat in i systemet. (PDF-dokument, 1 MB)

Fick du svar på din fråga?
7

Hur kan jag som skoladministratör ta reda på e-postadresser till mina elevers vårdnadshavare?


Svar:

Du hittar e-postadress till vårdnadshavare i Mitt skolval.

Fick du svar på din fråga?
7

Får jag ersättning för min elev som är skyddad?


Svar:

Ja

Fick du svar på din fråga?
6

Behöver jag som skoladministratör på kommunal skola göra något i systemet inför skolårsuppflytt?


Svar:

Du behöver klassplacera alla nya elever och de som ska byta klass för att få rätt ersättning. Lathund till ”Planera nytt skolår” hittar du här. (PDF-dokument, 932 kB)

Fick du svar på din fråga?
5

Hur loggar jag in i IST administration?


Svar:

Du loggar in i IST Administration här och klickar på ”Nacka”. Du väljer själv hur du identifierar dig när du loggar in.

Fick du svar på din fråga?
5

Varför får jag inte längre ersättning för en elev?


Svar:

Det kan finns olika orsaker till att ersättning inte längre betalas ut för en elev:

  • Eleven har flyttat från Nacka.
  • Ersättningsperioden för aktuell ersättning har löpt ut.

Fick du svar på din fråga?
5

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola mejla vårdnadshavarna direkt från systemet?


Svar:

Nej. Du behöver hämta e-postadress från Mitt skolval eller InfoMentor.

Fick du svar på din fråga?
5

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola se nya F-klassares tidigare förskoleplacering?


Svar:

Nej

Fick du svar på din fråga?
3

Kan jag som skoladministratör på en kommunal skola se vårdnadshavarnas kontaktuppgifter?


Svar:

Du kan hitta elev och vårdnadshavarens folkbokföringsadress i IST administration. Telefonnummer och e-postadress hittar ni i Mitt skolval, alternativt InfoMentor.

Fick du svar på din fråga?
-1

Varför fick jag ingen ersättning för min elev?


Svar:

Det kan finnas fler olika orsaker till att ersättning inte betalats ut:

  • Skolpeng går bara ut till elever som är placerade i en klass.
  • Månadsersättning går ut för de elever som är inskrivna på din skola mellan 1-15:e varje månad. Ingen ersättning betalas ut om eleven skolplaceras mellan den 16 och sista dagen i månaden.
  • Eleven är inte registrerad i IST administration
Fick du svar på din fråga?
-2

Hur kan jag som skoladministratör se min skolas framtida placeringar?


Svar:

Du kan filtrera fram framtida placering i elevregistret med hjälp av filterfunktionen.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: