Nacka kommun ser dina frågor och synpunkter som en hjälp att förbättra och utveckla vår verksamhet. Vårt mål är att ta hand om frågor och synpunkter så snabbt som möjligt och att rätta till eventuella fel som har uppstått.
Allmänna frågor eller synpunkter:
Felanmälan av utemiljön:
Felanmälan av avfall eller vatten:
Felanmälan av kommunens bostäder och lokaler:
När du gör en felanmälan eller lämnar en synpunkt kan du fylla i dina personuppgifter. Det går att vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att återkomma med svar eller ställa kompletterande frågor som ibland behövs för att kunna hantera ditt ärende. Det du skriver till kommunen kan komma att diarieföras och bli offentlig handling.
De personuppgifter du lämnar i samband med att du felanmäler eller lämnar en synpunkt i formulären ovan kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Läs mer om hur Nacka kommun behandlar personuppgifter.
När du ställer en fråga eller lämnar en synpunkt registreras det som ett ärende och du får en bekräftelse på att vi tagit emot det. Ansvarig enhet inom kommunen tar hand om ärendet och återkopplar sedan till dig via önskad kanal.
För en snabbare handläggning anmäl ett fel per ärende. Ange alltid adress eller sätt punkt i kartan där felet föreligger (adress skapas).
Bifoga gärna bilder, då det underlättar och påskyndar handläggningstiden.
Om du vill dra tillbaka din anmälan eller har frågor, kontakta info@nacka.se
Du kan också anmäla via vår app: iphone, android
Läs mer om hur ett ärende hanteras i kommunen
Besöksadress: Nacka stadshus, Granitvägen 15
Telefon: 08-718 80 00
E-post: info@nacka.se
Sms: 716 80 (för enkla frågor och felanmälan)
Fax: 08-718 9115
Kommunal information och hjälp att använda våra e-tjänster finns på kommunens alla bibliotek.
E-tjänster och blanketter