Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.
Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:
Vi kommer snart att genomföra en säkerhetsuppgradering av ert Phoniro Care som ligger i vår drift till vår senaste version 3.60.1 Nedtiden i samband med uppgraderingen förväntas vara mycket kort, och ni kommer att se ett meddelande i webbgränssnittet när uppgraderingen pågår. Uppgraderingen tar 5 - 20 minuter och kommer att ske nån gång mellan kl 08:00-14:00 med start torsdagen den 12 september. Samtliga uppgraderingar beräknas vara klara senast torsdag 19:e september. Era mobila appar från Phoniro kommer inte att påverkas under uppgraderingen.
Idag klockan 17:00 kommer en uppdatering av Combine utföras vilket kan medföra störningar i tjänsten.
Beställningsformulär avseende beställning av digitala dörrlås, nedmontering av digitala lås, beställning av batteri till digitala lås samt felanmälan av digitala dörrlås/portlås Nu kan ni som hemstjänstanordnare göra beställning av digitala dörrlås via formulär på nacka.se. På hemsidan kommer ni även kunna beställa nedmontering av lås, beställa batteri till dörrlås samt felanmäla dörrar/portar.
Sedan senaste uppdateringen av Combine till version 1.35 så är Combine inte längre beroende av Silverlight för att kunna köra Classic. Detta innebär alltså att fristående datorer inte behöver installera Silverlight och Registerfil längre och datorer kopplade till en domän behöver inte hantera programmet. Ni kan läsa mer om klientmiljön och rekommendationer på vår sida "Inloggning och behörigheter till Pulsen Combine".
Sidan uppdaterades: