Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Det finns viktig information

Varning för blufföretag. Det har kommit till vår kännedom att ett företag som påstår sig samarbeta med Nacka kommun ringer runt till Nackabor och erbjuder sig att göra ventilationskontroller och filma ledningar i villor. Vi vill understryka att kommunen inte har något sådant samarbete eller utför liknande arbete.

Just nu är efterfrågan extra hög på ärenden hos Bygglovsenheten, vilket gör att du kan behöva vänta längre än vanligt på svar och besked från oss.

Mer information

Pulsen combine för utförare

Pulsen combine är verksamhetssystemet som binder ihop brukaren, anordnaren och kommunen.

Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.

Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:

  • Bekräfta den beställning som kommer från myndighet
  • Verkställa insatsen genom återrapportering eller genom att välja datum för när insatsen startade
  • Bryta ner insatser och mål samt utforma en genomförandeplan
  • Göra måluppföljning

Nyheter om Pulsen combine för utförare

Viktig information om kommande gallring av inaktiva användare

Den 15 mars kommer vi att utföra en gallring av samtliga användare som inte har loggat i Combine under dom senaste två månaderna. Detta innebär att användarens behörighet då blir inaktiverad och användaren kommer inte att kunna logga in i Combine längre. Om er verksamhet har kännedom om personal som inte har loggat in i systemet under denna period men som ska ha kvar sin behörighet, vänligen meddela Combinesupporten på Servicecenter om vilka användare detta berör. Ni når Servicecenter via E-post på service@nacka.se, eller via telefon på nummer 08-718 9250.

Information gällande Combine och Phoniro

Denna information är riktad till er som använder Combine tillsammans med återrapporteringssystemet Phoniro. I nya Combine när ni planerar insatser i vyn Inkomna uppdrag sänds insatserna till Phoniro. Det kan då dröja cirka 10 minuter innan insatsen syns i Phoniro. Det beror på att insatser i nya Combine sänds över med jämna mellanrum, och inte som i Combine Classic, där de sänds över direkt.

Ny uppdatering av Combine, Release 1.27

Den 16 februari 2021 kl. 19.00 uppdateras Combine till release 1.27. Uppdateringen tar ca 40 min och under uppdateringen kommer ni inte kunna logga in i Combine. Uppdateringen innebär en del förändringar i Combine och det är även viktigt att ha rätt version av webbläsaren Edge Chromium för att Combine ska fungera optimalt. Vänligen klicka på "Läs mer" för att ta del av viktig information om uppdateringen.

Information gällande kommande uppdatering av Combine till version 1.27

Pulsen har meddelat att nästa Combine release är framskjuten preliminärt till den 16 februari och därmed även det nya förenklade sättet att ta emot beställningar. Vi återkommer med mer information när det närmar sig.

Sidan uppdaterades: