Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Det finns viktig information

Under tisdagen, 26/10, kommer det ske en uppgradering av Nacka24. Uppgraderingen beräknas pågå mellan kl.06:00 och 13:00 och under tiden kan det vara svårt att använda systemet.

Pulsen combine för utförare

Pulsen combine är verksamhetssystemet som binder ihop brukaren, anordnaren och kommunen.

Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.

Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:

  • Bekräfta den beställning som kommer från myndighet
  • Verkställa insatsen genom återrapportering eller genom att välja datum för när insatsen startade
  • Bryta ner insatser och mål samt utforma en genomförandeplan
  • Göra måluppföljning

Nyheter om Pulsen combine för utförare

Uppgradering av Nackas inloggningsportal 7:e oktober

Nacka kommuns inloggningsplattform uppgraderas idag den 7:e oktober 16:00-22:00. Det kommer under denna tid att förekomma driftstörningar till och från.

Ny release i Combine 11 maj

Nu på tisdag 11 maj kommer en ny release i Combine, uppdateringen kommer att ske klockan 19:00 - 22:00. Numer söker man enbart kund i nya Combine. Det innebär även ett nytt sätt att öppna uppdragsvyn och brukarvyn. Se mer i filmen från Pulsen: https://guider.nu/pulsen/1059.guide?jumpToGuideID=1160

Viktig information om kommande gallring av inaktiva användare

Den 15 mars kommer vi att utföra en gallring av samtliga användare som inte har loggat i Combine under dom senaste två månaderna. Detta innebär att användarens behörighet då blir inaktiverad och användaren kommer inte att kunna logga in i Combine längre. Om er verksamhet har kännedom om personal som inte har loggat in i systemet under denna period men som ska ha kvar sin behörighet, vänligen meddela Combinesupporten på Servicecenter om vilka användare detta berör. Ni når Servicecenter via E-post på service@nacka.se, eller via telefon på nummer 08-718 9250.

Information gällande Combine och Phoniro

Denna information är riktad till er som använder Combine tillsammans med återrapporteringssystemet Phoniro. I nya Combine när ni planerar insatser i vyn Inkomna uppdrag sänds insatserna till Phoniro. Det kan då dröja cirka 10 minuter innan insatsen syns i Phoniro. Det beror på att insatser i nya Combine sänds över med jämna mellanrum, och inte som i Combine Classic, där de sänds över direkt.

Sidan uppdaterades: