Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.
Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:
Leverantören har åtgärdat driftstörningen rörande Combine och systemet är åter i drift.
Det pågår just nu en driftstörning i Combine. Driftstörningen orsakar att det inte går att logga in eller arbeta i systemet. Leverantören arbetar för att skyndsamt åtgärda driftstörningen. Vi återkommer med besked när systemet återigen är drift.
Sedan senaste uppdateringen av Combine till version 1.35 så är Combine inte längre beroende av Silverlight för att kunna köra Classic. Detta innebär alltså att fristående datorer inte behöver installera Silverlight och Registerfil längre och datorer kopplade till en domän behöver inte hantera programmet. Ni kan läsa mer om klientmiljön och rekommendationer på vår sida "Inloggning och behörigheter till Pulsen Combine".
Ett planerat underhållsarbete på Nackas inloggningsplattform (IDP) kommer att genomföras tisdagen den 27/6 kl. 18:00-20:00.
Sidan uppdaterades: