Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mobil återrapportering

Som ett led i Nacka kommuns digitaliseringsarbete har vi infört mobil återrapportering för hemtjänstinsatser. Det innebär att omvårdnadspersonalen registrerar den tid de är hos våra kunder med hjälp av en mobilapp. Tiderna som registreras i appen skickas direkt till vårt verksamhetssystem. Med detta lägger vi grunden till ett arbetssätt med fokus på att säkerställa rätt tid, insats och avgift till kunder samt rätt ersättning till anordnare.

nyheter om mobil återrapportering

Ny release av Phoniro 21 mars

Måndagen den 21 mars kommer Phoniro Care att uppgraderas till ny version. Uppgraderingen tar 5 - 20 minuter. Ni kommer att se ett meddelande i webbgränssnittet när uppgraderingen pågår. För användare som redan är inloggade i appen så går det bra fortsätta att registrera besök under uppgraderingen. Vi vill påminna om att mobilappen från och med årsskiftet måste vara installerad via Google Play för att få uppdateringar och fungera tillsammans med aktuell version av Phoniro Care. För att se varifrån appen är installerad, titta i appens meny under ”Om appen” och fältet ”Installerad från”. För support, kontakta Kundserviceenheten på service@nacka.se eller 08-718 9250.

Ny release i Phoniro 13 december

Måndagen den 13 december kommer en ny release till Phoniro Care. Uppgraderingen tar 5 - 20 minuter. Nedtiden i samband med uppgraderingen förväntas vara mycket kort, och ni kommer att se ett meddelande i webbgränssnittet när uppgraderingen pågår. Vi vill även påminna att efter årsskiftet kommer det inte längre gå att ladda ned Home Care mobilapplikation via URL enligt den gamla metoden, utan det kommer endast fungera att ladda ned och få uppdateringar via Google Play. Vi ber er därför att så snart som möjligt installera om applikationerna från Google Play, ifall ni inte redan gjort detta. För support, kontakta Kundserviceenheten på service@nacka.se eller 08-718 9250.

Viktigt! Omregistrering av Home Care mobilapplikation

Med anledning av förändringar i servermiljön hos leverantören behöver samtliga Home Care mobilapplikationer utföra en omregistrering. Detta görs genom att öppna Home Care mobilapplikation, trycka på de tre horisontella strecken i det övre vänstra hörnet (menyknappen) och därefter välja alternativet "Omregistrera appen". Omregistreringen behöver utföras innan 2021.12.20, efter detta datum kommer man inte längre kunna logga in på Home Care mobilapplikation ifall omregistrering ej utförts. Det går fortfarande att omregistrera appen efter 2021.12.20, och därefter går det att logga in igen. Vid frågor och funderingar, vänligen kontakta Kundserviceenheten på service@nacka.se eller 08-718 9250.

Sidan uppdaterades: