Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mobil återrapportering

Som ett led i Nacka kommuns digitaliseringsarbete har vi infört mobil återrapportering för hemtjänstinsatser. Det innebär att omvårdnadspersonalen registrerar den tid de är hos våra kunder med hjälp av en mobilapp. Tiderna som registreras i appen skickas direkt till vårt verksamhetssystem. Med detta lägger vi grunden till ett arbetssätt med fokus på att säkerställa rätt tid, insats och avgift till kunder samt rätt ersättning till anordnare.

nyheter om mobil återrapportering

Uppdatering av Phoniroapp

Vi har märkt av ett ökat antal felanmälningar kopplat till Phoniroappens funktionen. Vissa utförare har rapporterat att delar av appen har slutat att fungera. För att undvika detta behöver appen kontinuerligt uppdateras. Som användare uppmanas du därför att gå in och bocka för rutan för automatisk uppdatering, som tillåter appen att själv göra uppdateringar vid behov. Detta för att säkerställa att du som användare alltid använder dig av den senaste version. Vänligen klicka på "Läs mer" i detta utskick för att ta del av instruktionen.

Uppgradering Phoniro mobilversion 4 december

Den 4 december kl 8-14 kommer mobilversionen av Phoniro att uppdateras. Det är en mindre uppdatering som innebär ett driftstopp som oftast är kortare än 5 min men kan ta max 20 min.

Uppgradering av Phoniro 17 oktober

En ny mindre versionsuppgradering görs av Phoniro, både webb och mobil, görs den 17 oktober kl 9. Den är nere i ca 5-10 minuter vid uppgraderingen. Nyheter förutom mindre ändringar är t.ex. -Varning har lagts till på startsidans låsvarningar om lås som behöver provköras. -Användare kan få information i mobilappen om trög dörr som kräver extra knuff etc. -Ny rapport "detaljerad besöksvy-personal”.

Sidan uppdaterades: