Hoppa till innehåll

Combine och Phoniro för utförare

Combine är verksamhetssystemet som binder ihop brukaren, anordnaren och kommunen. Phoniro används för mobil återrapportering.

Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.

Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:

  • Bekräfta den beställning som kommer från myndighet
  • Verkställa insatsen genom återrapportering eller genom att välja datum för när insatsen startade
  • Bryta ner insatser och mål samt utforma en genomförandeplan
  • Göra måluppföljning

Nyheter om Pulsen combine för utförare

Driftstörning inloggningsproblem Phoniro - åtgärdad

Inloggningsproblemen, inklusive de som påverkat Phoniro, är nu åtgärdade.

Driftstörning: inloggningsproblem som även drabbar Phoniro

Vi har just nu inloggningsproblem för alla externa användare till våra system. Det innebär att även inloggningen till Phoniro kan drabbas. Vi vet inte hur snabbt det kan åtgärdas men vår driftleverantör jobbar med det med högsta prioritet. Det kan alltså vara så att om personal inte kan logga in i Phoniro behöver de ha med nyckel som reserv för att kunna öppna dörren vid kundbesöken. Eventuella manuella registreringar som sker till följd av underhållet ska göras tillsammans med en anteckning. Kontakta service@nacka.se vid frågor.

Underhåll hos Svensk E-Identitet 2025-07-23 klockan 13-15 med påverkan på inloggning mha bankid

Vi har med kort varsel fått information att Svensk E-Identitet genomför ett planerat underhåll 2025-07-23 klockan 13:00-15:00 för att säkerställa stabilitet och säkerhet i sina tjänster. Under tiden för underhållet kan samtliga deras tjänster påverkas vilket för oss kan innebära problem vid inloggning med bankid i våra system. Därför bör ni ha med nyckel som reserv för att kunna öppna dörren hos de kundbesök som ska ske under den här tiden. Besök som inte kan registreras via Phoniro-appen får registreras manuellt. Kontakta service@nacka.se vid frågor.

Planerat driftavbrott i Phoniro Care den 17 juni kl. 10:00–12:00

Phoniro kommer snart att genomföra en nätverksomstrukturering på deras serverleverantörs plattform, där våra Phoniro Care servrar driftas. Datumet är tisdagen den 17 juni. Arbetet kommer att ske någon gång mellan kl. 10:00 till 12:00 och under den tiden kan delar av systemet ligga nere.

Sidan uppdaterades: