Hoppa till innehåll

Combine och Phoniro för utförare

Combine är verksamhetssystemet som binder ihop brukaren, anordnaren och kommunen. Phoniro används för mobil återrapportering.

Vi använder verksamhetssystemet Pulsen combine för handläggning. Vi gör det för att säkerställa att rätt insats ges till rätt kund, i rätt tid, enligt fattat biståndsbeslut och att det går ut rätt avgift till kunden och rätt ersättning till anordnaren. På sikt kommer brukaren att kunna följa sitt ärende på webben.

Alla utförare som levererar tjänster inom verksamheter som ligger under äldrenämnden och socialnämnden ska arbeta i systemet Pulsen combine. Utförarna ska:

  • Bekräfta den beställning som kommer från myndighet
  • Verkställa insatsen genom återrapportering eller genom att välja datum för när insatsen startade
  • Bryta ner insatser och mål samt utforma en genomförandeplan
  • Göra måluppföljning

Nyheter om Pulsen combine för utförare

Planerat driftavbrott i Phoniro Care den 17 juni kl. 10:00–12:00

Phoniro kommer snart att genomföra en nätverksomstrukturering på deras serverleverantörs plattform, där våra Phoniro Care servrar driftas. Datumet är tisdagen den 17 juni. Arbetet kommer att ske någon gång mellan kl. 10:00 till 12:00 och under den tiden kan delar av systemet ligga nere.

Driftstörning Combine - åtgärdad

Driftstörningen som påverkade signering/handlingar är nu åtgärdad.

Driftstörning Combine

Vissa användare upplever just nu problem med att öppna och skapa/signera handlingar. Leverantören arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt.

Underhållsarbete IT-miljö 24/10 kl 19 – 21

Den 24/10 från kl 19 till kl 21 kommer ett större underhållsarbete utföras i vår IT-miljö. Under tiden det pågår kommer inloggning till Combine och Phoniro webb (mobilapplikationen ej berörd), samt E-tjänster för att beställa behörighet vara otillgängliga.

Sidan uppdaterades: