Förskolans kvalitet ska kontinuerligt och systematiskt dokumenteras, följas upp, uvärderas och utvecklas.
Varje avdelning har veckovis reflektionsmöte. Vi arbetar efter följande modell med kontinuerliga uppföljningar av det som händer på förskolan.
Planering - syfte, läroplanen samt barnens inflytande och delaktighet.
Uppföljning
Vad har vi arbetat med? Vilka mål i läroplanen har vi arbetat med? Lärområden? Barnens delaktighet och inflytande? Kommunikationen med vårdnadshavarna?
Utvärdering
Hur gick det? Vad har gått bra, mindre bra? Barnens reflektioner? Likabehandling? Våra värdeord, inlyssnande, glädje och tillsammans. Hur är dessa värdeord involverade? Hur har barnens förmågor och kunnande förändrats? Vad kan vi se för lärande hos barnen? Hur förändra barnens lärmiljöer för fortsatt lärande? Vårdnadshavarnas delaktighet?
Utveckling
Vad har arbetet lett till? Vilken skillnad kan ni se? Analysera! Hur går vi vidare?
Sidan uppdaterades: