Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

FAQ-Rapporteringsrutiner

6

Beställda tider är inte samma i combine som i Phoniro?


Svar:

I Pulsen combine är beställningen alltid summerad för 30 dagar. I Phoniro är det beräknat på faktiskt antal dagar i månaden.

Fick du svar på din fråga?
2

Måste vi anordnare arbeta i både Pulsen combine och Phoniro?


Svar:

Ja, beställningar från kommunen kommer via verksamhetssystemet Pulsen combine. Beställningarna måste, precis som nu, bekräftas och grovplaneras av anordnaren. Det är när man trycker på knappen Färdigställ steg i grovplaneringssteget som insatserna skickas över till Phoniro.

Det är också i Pulsen combine anordnaren går in och tar ut det fakturaunderlag som ska bifogas till samlingsfakturan som anordnaren skickar till kommunen.

Fick du svar på din fråga?
0

Mitt företag är auktoriserat i andra kundval än hemtjänst, avlösning och ledsagning. Hur ska insatserna i de andra kundvalen återrapporteras?


Svar:

För insatserna boendestöd samt ledsagarservice och avlösarservice enligt LSS ska anordnare använda Linnea-listorna för tidrapportering.

Det är alltså enbart inom kundvalet för hemtjänst, avlösning och ledsagning som mobil återrapportering görs.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: