Hoppa till innehåll

FAQ-Rapporteringsrutiner

31

Måste vi anordnare arbeta i både Pulsen combine och Phoniro?


Svar:

Ja, beställningar måste bekräftas och planeras av anordnaren. Det är först när detta gjorts som informationen går över till Phoniro. Även avbeställningar behöver bekräftas i Combine.

Det är också i Pulsen combine anordnaren går in och tar ut det fakturaunderlag som ska bifogas till samlingsfakturan som anordnaren skickar till kommunen.

Fick du svar på din fråga?
28

Beställda tider är inte samma i combine som i Phoniro?


Svar:

I Pulsen combine är beställningen alltid summerad för 30 dagar. I Phoniro är det beräknat på faktiskt antal dagar i månaden.

Fick du svar på din fråga?
0

Mitt företag är auktoriserat i andra kundval än hemtjänst, avlösning och ledsagning. Hur ska insatserna i de andra kundvalen återrapporteras?


Svar:

För insatserna boendestöd samt ledsagarservice och avlösarservice enligt LSS ska anordnare använda Linnea-listorna för tidrapportering.

Det är alltså enbart inom kundvalet för hemtjänst, avlösning och ledsagning som mobil återrapportering görs.

Fick du svar på din fråga?

Sidan uppdaterades: