Hoppa till innehåll

Mobil återrapportering

Som ett led i Nacka kommuns digitaliseringsarbete har vi infört mobil återrapportering för hemtjänstinsatser. Det innebär att omvårdnadspersonalen registrerar den tid de är hos våra kunder med hjälp av en mobilapp. Tiderna som registreras i appen skickas direkt till vårt verksamhetssystem. Med detta lägger vi grunden till ett arbetssätt med fokus på att säkerställa rätt tid, insats och avgift till kunder samt rätt ersättning till anordnare.

nyheter om mobil återrapportering

Inloggning till Home Care med BankID/Freja + eID

Idag har inloggningsmetoden till mobilapplikationen Home Care uppdaterats så att det sker med BankID/Freja + eID. Detta innebär att inloggning med lösenord/användarnamn inte längre fungerar. Om man upplever problem med inloggningen kan man registrera om appen för att få igång inloggning via BankID/Freja + eID.

Underhållsarbete IT-miljö 24/10 kl 19 – 21

Den 24/10 från kl 19 till kl 21 kommer ett större underhållsarbete utföras i vår IT-miljö. Under tiden det pågår kommer inloggning till Combine och Phoniro webb (mobilapplikationen ej berörd), samt E-tjänster för att beställa behörighet vara otillgängliga.

Uppgradering av Phoniro Care

Vi kommer snart att genomföra en säkerhetsuppgradering av ert Phoniro Care som ligger i vår drift till vår senaste version 3.60.1 Nedtiden i samband med uppgraderingen förväntas vara mycket kort, och ni kommer att se ett meddelande i webbgränssnittet när uppgraderingen pågår. Uppgraderingen tar 5 - 20 minuter och kommer att ske nån gång mellan kl 08:00-14:00 med start torsdagen den 12 september. Samtliga uppgraderingar beräknas vara klara senast torsdag 19:e september. Era mobila appar från Phoniro kommer inte att påverkas under uppgraderingen.

Sidan uppdaterades: