Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

Mitt Nacka

2024 års Fjädernvinnare hyllade för sitt utvecklingsarbete

Den 24 april uppmärksammades 2024 års Fjädernpristagare vid ett möte för alla skolledare inom Nackas kommunala skolor och förskolor. De tio pristagarna berättade kort om sitt pedagogiska utvecklingsarbete och tilldelades ett diplom och blommor för sina insatser.

Vinnarna av kvalitetspriset Fjädern 2024

Myriam Biondi Molina, Sigfridsborgs skola. Läs utvecklingsartikeln ”Fysisk miljö som grund för arbetsron i klassrummet. En förändring av bildsalens fysiska miljö för att öka arbetsron i klassrummet” på Skolporten.

Valeria Chiara, Vilans skola. Läs utvecklingsartikeln ”Det levande klassrummet. Praktisk estetiska moment i NO och svenska som ett komplement för att öka förståelsen i ämnena och bidra till högre skolresultat för alla elever” på Skolporten.

Helen Hällback och Jessica Dickson-Gänger, Vilans skola/Sågtorpsskolan. Läs utvecklingsartikeln ”Att locka till skrivning genom faktakunskap” på Skolporten.

Ann-Charlott Jubel, Sigfridsborgs skola. Läs utvecklingsartikeln ”Korta elevsamtal med GLL-metoden. Samtal med stor effekt på elevers läsning, inlärning och reflektion. Aktionsforskning i grundskolan” på Skolporten.

Maria Nasca och Nicklas Bengtsson, Myrsjöskolan. Läs utvecklingsartikeln ”Öppna upp för kunskap med öppningsbara broar” på Skolporten.

Martin Flodkvist Hjort, Myrsjöskolan. Läs utvecklingsartikeln ”Leka fram ett liv, leka fram en sorg, leka fram en tröst. Att använda lek och rollspel i elevers möte med klassisk poesi” på Skolporten.

Asta Prichodskaite-Pukéné, Igelboda förskola. Läs utvecklingsartikeln ”Mötesplatser i förskolan. Nyckeln till varje barns utveckling och en framgångsfaktor för förskolans kvalitet” på Skolporten.

Isabella Sedin, Orminge skola. Artikeln är ännu inte publicerad.

Fjädernpriset har delats ut sedan 2007 till examinerade förskollärare, lärare, fritidspedagog/fritidslärare som har genomfört ett pedagogiskt utvecklingsprojekt eller gjort en studie av undervisning eller arbetssätt. Vinnarna skriver en artikel om sitt projekt, som publiceras i Skolportens publikationsserie för dokumenterat utvecklingsarbete, och erhåller en prissumma. 2024 var det sista året som priset delades ut och det pågår ett arbete för att hitta nya former för att stimulera utveckling av undervisning och lärande inom Nackas kommunala skolor och förskolor.

Här hittar du alla utvecklingsartiklar som skrivits genom åren.

Sidan uppdaterades: