Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

InfoMentor

Information till vårdnadshavare om InfoMentor.

Nackas kommunala skolor har upphandlat ett nytt skoladministrativt system som kommer att gälla från och med höstterminen 2018. Leverantör av det nya systemet är företaget InfoMentor som ersätter SchoolSoft.

Information om InfoMentor för vårdnadshavare finns på Nacka kommuns hemsida via följande länk: www.nacka.se/infomentor

InfoMentor nås via webbläsare och fungerar på alla datorer, läsplattor och smarta telefoner. Vårdnadshavare och elever har samma vy med översiktliga boxar som kallas för InfoMentor Hub. Under hösten kommer InfoMentor att lansera en app men fram till dess använder man deras gränssnitt i mobila enheter. Vi återkommer med information om detta senare.

Logga in på Infomentor med BankID

Länken för inloggning med BankID för vårdnadshavare är aktiv från 13 augusti. Du hittar länken via Nacka kommuns hemsida: www.nacka.se/infomentor . Använd ditt BankID både på datorn och i webbläsaren i telefonen/läsplattan. Varje vårdnadshavare får en individuell inloggning som gäller för alla egna barn inom Nackas kommunala skolor och förskolor. Inloggningslänkar kommer också att finnas på skolans hemsida.

Logga in med användarnamn och lösen

Du kommer att erhålla inloggningsuppgifter till InfoMentor från skolan om du inte har något BankID. På grund av datskyddsförordningen kommer du som loggar in med användarnamn och lösen dock inte att komma åt alla delar.

Du behöver legitimera dig på skolexpeditionen för att kvittera ut inloggningsuppgifterna. Expeditionen lämnar ut lösenord:
Måndag 20/8 kl. 9.30-11.00
Onsdag 22/8 07.00-9.00 samt kl 15.00-17.00
Fredag 24/8 07.00-09.00

Vi ber om överseende från er vårdnadshavare för att systemet är under uppbyggnad, såväl skolans personal som ni vårdnadshavare har precis fått tillgång till plattformen!

Vänliga hälsningar

Sickla skola

Sidan uppdaterades: