Hoppa till innehåll

Smarta lås för hemtjänstanordnare

Nacka kommun påbörjade breddinförandet av smarta lås- nyckelfri hemtjänst i februari 2023. Här hittar du information och rutiner om smarta lås i Nacka kommun. Varje anordnare har fått egen information om tidplan och införande.

Information för anordnare angående lås

Här kan ni som anordnare hitta guidelines och rutiner för hantering av smarta lås samt göra beställningar som rör låsen via nedanstående länkade formulär.

Om ni har några frågor får ni gärna kontakta kos@nacka.se för mer information.

Klicka här för att beställa digitalt dörrlås till kundlänk till extern webbplats

Klicka här för att beställa NFC-taggar till kunderlänk till extern webbplats

Klicka här för att beställa nedmontering av digitalt låslänk till extern webbplats

Klicka här för att beställa batterier till digitala lås för hemtjänstanordnarelänk till extern webbplats

Batterier som är avsedda för digitala dörrlås kan hämtas i servicedisken i Nacka stadshus, Granitvägen 15. Vanligtvis kan batterierna hämtas senast fyra dagar efter det att beställning gjorts.

Klicka här för att felanmäla digitalt dörrlås/portlåslänk till extern webbplats

Innan du felanmäler behöver du
- kontrollera att strömbrytare till det digitala portlåset är igång
- prova att dra eller trycka på portdörren i samband med upplåsning.

Lathund och guide för smarta lås

Här nedan är en kortfattad lathund kring skillnaderna i hanteringen av Phoniroappen och webb för de kunder som har smarta lås installerade.

Lathund Digitala lås (Word-dokument, 733 kB)

Här finns en filmguide med steg för steg för smarta lås. länk till extern webbplats

Rutiner för smarta lås

Det här dokumentet innehåller de rutiner som ska användas för smarta lås.

Rutiner för smarta lås (Word-dokument, 349 kB)

Sidan uppdaterades: