Priset kan sökas av alla medarbetare som har förskollärarexamen, lärarexamen eller fritidspedagog/fritidslärarexamen och som har genomfört ett pedagogiskt utvecklingsprojekt eller gjort en studie av undervisning eller arbetssätt.
Monica Andersson, YBC: Veckotest i matematik på gymnasiet.
Ulrika Hansén och Hanna Klug, Neglinge skola: Ämneslärarsystem, ämnesrum och tydliga lärmiljöer på lågstadiet. Hur man kan stödja lärandet med tydliga lärmiljöer som gynnar både elever och lärare.
Helena Kvarnsell, Björknässkolan: ”Jag lärde mig mer när vi hade läxförhör ofta”. Vilka för- och nackdelar finns med veckovisa avstämningar av elevernas matematikkunskaper.
Emma Söderholm och Sonja Schmitz Gustafsson, Myrsjöskolan: Individanpassning som leder till lustfylld läsning.
Fanny Bergquist, Skuru skola (nu Myrsjöskolan): Digitala klassrum. En undersökning om fjärrundervisningens möjligheter och utmaningar.
Ylva Broman, YBC: Planera tillsammans. En studie om betydelsen av lärares samverkan i planeringen av utbildning.
Emma Bergström och Malin Cosmo, Saltsjöbadens samskola: "Stanna inte hemma, på fritids får du vara med och bestämma!" Hur vi fick elever i årskurs 3 att stanna på fritids. (Artikeln inte publicerad ännu.)
Sidan uppdaterades: