Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Sms vid vattenavstängningar

Nacka vatten och avfall kan någon gång behöva stänga av ditt vatten. När det händer använder vi en sms-tjänst för att nå ut till alla som berörs av avstängningen. Här kan du läsa mer om hur tjänsten fungerar och hur du kan ansluta dig eller ändra dina befintliga kontaktuppgifter. Tjänsten är kostnadsfri.

Snabb och enkel kommunikation

När vi behöver nå ut med viktig information om dricksvattnet vill vi kunna meddela de som berörs så snabbt och enkelt som möjligt. Fördelen med vår sms-tjänst är att du enkelt får informationen direkt i din telefon. Du kan också få våra meddelanden som e-post.

Förutom att meddela dig innan vi gör en vattenavstängning ger vi också löpande information om situationen när det behövs. En annan fördel med att vara ansluten till tjänsten är att du får information vid mer akuta händelser som rör ditt vatten.

Här är exempel på situationer då vi skickar ut meddelanden:

  • Planerad vattenavstängning (till exempel anläggnings- eller servicearbeten)
  • Akut vattenavstängning (till exempel vid läcka)
  • Förändring av vattenkvalitet
  • Otjänligt vatten och kokningsrekommendation
  • Övriga vatten- och avloppsarbeten

Vem får våra meddelanden via sms?

Är ditt mobilnummer registrerat på din adress? Då hittar vår sms-tjänst ditt nummer automatiskt och du får våra meddelanden utan att du behöver registrera dig i tjänsten. Meddelandena når dig oavsett om du bor i villa eller lägenhet. Observera att tjänsten inte gör automatiska utskick till dolda/hemliga nummer! Du kan själv ändra och lägga till kontaktuppgifter genom att använda formuläret längre ner på den här sidan.

Om ditt telefonnummer inte är knutet till din adress behöver du själv registrera det för att få våra meddelanden. Det gäller exempelvis om du använder ett telefonabonnemang som din arbetsgivare står för eller om du har dolt/hemligt nummer.

Är du osäker på om ditt nummer är registrerat?

Är du osäker på om du får våra meddelanden kan du själv kontrollera om dina uppgifter finns registrerade i sms-tjänsten. Det gör du genom att använda formuläret här nedanför.

Registrera dig, kontrollera eller ändra dina uppgifter

Så här går registreringen till (klicka)

Gör så här:

  1. Fyll i dina uppgifter i fälten nedanför.
  2. När du fyllt i uppgifterna och klickat på ”Nästa steg” skickas en fyrsiffrig PIN-kod till telefonnumret du angett. Skriv in PIN-koden i fältet som nu syns och klicka ”OK”.
  3. Nu kan du registrera din adress. Du kan också göra ändringar om det redan finns uppgifter registrerade sedan tidigare.
  4. När du bekräftat att du vill lägga till adressen ser du vilken information som registrerats.

Nu är registreringen klar och du kan lämna webbsidan!

Tack för att du registrerar dig och håller dina kontaktuppgiter uppdaterade!

Sidan uppdaterades: