Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Genom trygghetslarm kan du få hjälp om något händer, till exempel om du ramlar. Du har trygghetslarmet på armen eller runt halsen. När du trycker på larmknappen kan du prata med larmcentralen genom en
högtalartelefon som finns i larmet. Om du larmar skickar larmcentralen en larmpatrull hem till dig om du behöver det. Du kan också få ett mobilt larm som kan användas utanför din bostad. Då kan larmpatrullen hjälpa dig även om du inte är hemma.

Vem kan få trygghetslarm?

Personer som behöver hjälp snabbt kan få trygghetslarm. Det kan vara personer som kan ramla eller som är oroliga för att ramla.

Vad kostar det?

Trygghetslarm och mobilt trygghetslarm kostar 210 kronor i månaden. Du betalar inte mer om du har båda larmen. Det kostar ingenting om larmpatrullen kommer. Du betalar aldrig mer än 2 139 kronor i månaden sammanlagt för hemtjänst, dagverksamhet, trygghetslarm och mobilt trygghetslarm.

Sidan uppdaterades: