Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
Skapa gärna konto för att spara genvägar och följa nyheter.
På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies
På dagverksamheten kan du göra något tillsammans med andra som är roligt. Du kan få hjälp och vård som du behöver under dagverksamheten. Du kan träna själv eller med andra i en grupp. Om du har dagverksamhet får du hjälp med resan dit och hem om du behöver. Du får också resan betald. Dagverksamheten är öppen på vardagar. Du kommer dit på bestämda dagar. Det finns särskilda dagverksamheter för dig med demenssjukdom.
Avgiften för dagverksamhet är 300 kronor per dag de första åtta besöken per månad. Sedan kostar dagverksamheten 90 kronor per besök. Du betalar maten själv. Avgiften räknas ihop med hemtjänstavgiften. Du betalar aldrig mer än 2 139 kronor i månaden sammanlagt för hemtjänst, dagverksamhet, trygghetslarm och mobilt trygghetslarm.
Du betalar lägre avgift om du har liten inkomst. Du ska kunna vara säker på att du har kvar pengar att leva på när du har betalat avgifterna.
Sidan uppdaterades:
Telefon, växel
08-718 80 00