Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

Mitt Nacka

  • …så får du upptäcka spännande evenemang i din närhet.

På Nacka.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Det finns viktig information

Just nu är efterfrågan extra hög på ärenden hos Bygglovsenheten, vilket gör att du kan behöva vänta längre än vanligt på svar och besked från oss.

Mer information

Säkrare hem med Tryggve

Behöver du hjälp med att göra ditt hem tryggt och säkert? Då kan du få hjälp av servicen Tryggve. Räddningstjänsten ger den servicen till alla i kommunen som är över 70 år.

Vad kostar Tryggve?

Tryggve är gratis.

Det här kan du få hjälp med

Tryggve hjälper dig med sådant som kan vara farligt för många äldre att göra. Det kan till exempel vara att lyfta sådant som är tungt eller klättra på en stege.


Här är några exempel på vad Tryggve kan hjälpa
dig med:

  • sätta upp brandvarnare
  • byta lampor och proppar
  • ta ner eller sätta upp gardiner
  • sätta fast lösa sladdar

Tryggve kommer hem till dig och går igenom din bostad med hjälp av Räddningsverkets lista Säkerhet i vardagen.

Tryggve gör inte hantverksjobb som andra företag gör. Tryggve gör heller inte samma jobb som företag som säljer hushållsnära tjänster gör.

Så här gör du för att få hjälp av Tryggve

Ring 08-718 80 00 och berätta vad du vill ha hjälp med. Tryggve ringer tillbaka till dig så fort som möjligt.

Sidan uppdaterades: