Hot och tvång kan till exempel vara:
- hindrar dig att ha kontakt med andra
- kallar dig elaka saker
- bestämmer över din ekonomi på ett sätt du inte vill
- hindrar dig från att klara vardagen, till exempel att röra dig hemma eller att få din medicin.
Du kan ringa till:
- Din biståndshandläggare: 08-718 80 00 (växel)
- Föreningen mot våld i nära relation: 08-601 95 72
– en öppen kostnadsfri mottagning.
Du behöver inte säga vad du heter. - Kvinnofridslinjen: 020-50 50 50
Dit ringer du gratis dygnet runt.
Du behöver inte säga vad du heter. - Socialjouren i Nacka: 08-718 76 40
Socialjouren arbetar efter kontorstid. - Polisen: 112 eller 114 14
- Vid livsfara ska du alltid ringa 112.
Sidan uppdaterades: