Målet är att vinterväghållningen ska hålla en enhetlig standard i kommunen. Det ska vara tydligt vilken entreprenör som ansvarar för snöröjningen i varje område. Snöröjningen kommer att ske likartat oberoende av upphandlad leverantör. Samarbetet vid gränsområdena mellan olika områden ska också fungera oberoende av leverantör.
För att öka samordningen mellan vägenheten, park- och naturenheten och lokalenheten har vägenheten övertagit ansvaret för alla parkvägar. Samma entreprenör kommer också att utföra vinterunderhåll på kommunal fastighetsmark t.ex. skolor och förskolor inom varje område.
Vinterväghållningen i kommunen har upphandlats från PEAB Drift och underhåll AB, Svensk Markservice Aktiebolag och Svevia AB.
Alla avtal gäller under perioden 2016-10-01 till och med 2019-08-31 med möjlighet till förlängning 2 + 2 år till och med 2023-08-31.
Kontakta inköpsenheten: epost: upphandling@nacka.se
Gällande avtal hittar du i e-avrop.
Sidan uppdaterades: