Ansökan om vattenverksamhet vid Bootippen/Dalkarlsängen i Boo

Nacka kommun planerar att ansöka om tillstånd för att utföra miljöåtgärder i området vid Bootippen/Dalkarlsängen i Boo. Syftet är att förbättra miljön i området och samtidigt skapa förutsättningar för att bygga nya vägar, förskola och skola, samt en hållbar lösning för hantering av dagvatten.

Kommunens bedömning är att åtgärderna kan antas medföra betydande miljöpåverkan enligt miljöbalken.

Under tiden den 21 mars 2019 till och med den 12 april 2019 finns samrådshandlingar tillgängliga i Nacka kommuns utställningshall, Granitvägen 15, Nacka. Utställningshallen är öppen under stadshusets öppettider. Handlingarna och information finns på Nacka kommuns hemsida. Läs mer på nacka.se/dalkarlsangen-vattendom

Frågor och synpunkter

Skriftliga synpunkter önskas senast den 12 april 2019 till:

anna.nivfors@ramboll.se

Ramböll Sverige AB, Anna Nivfors, Skeppsgatan 5, 211 11 Malmö

Märk e-post ”Bootippen – tryckbankar” eller ”Bootippen – övriga anläggningar”

Insända synpunkter blir offentliga handlingar och personuppgifter hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).