Underrättelse om granskning

Detaljplan för fastigheten Mensättra 1:159, Eriksviksvägen 2A i Boo, Nacka kommun

Ett förslag till detaljplan har upprättats för rubricerat område. Detaljplanen syftar till att göra fastigheten Mensättra 1:159 möjlig att stycka. Fastigheten medges en byggrätt som har anpassas till gällande byggnadsplan för området. Planförslaget överensstämmer med översiktsplanen. Kommunens bedömning är att detaljplanens genomförande inte kan antas medföra betydande miljöpåverkan. Ni bereds härmed tillfälle att lämna synpunkter på förslaget.

Planchef fattade beslut på delegation den 15 december 2020 att detaljplanens genomförande inte kan antas medföra betydande miljöpåverkan.

Granskningstid

Under tiden 16 december 2020 till och med 6 januari 2021 finns planförslaget utställt för granskning.

Planhandlingar

Detaljplaneförslaget med tillhörande handlingar finns tillgängligt i Nacka kommuns utställningshall, Granitvägen 15, Nacka. Utställningshallen är öppen under stadshusets öppettider https://www.nacka.se/stadsutveckling-trafik/har-planerar-och-bygger-vi/

Utställningslokal

Detaljplaneförslaget finns tillgängligt för granskning i Nacka kommuns utställningshall, Granitvägen 15, Nacka. Utställningshallen är öppen under stadshusets öppettider.

Med anledning av rådande omständigheter kan vi hjälpa till att skriva ut handlingar och skicka till den som inte har möjlighet att ta sig till utställningshallen eller läsa på webben. Kontakta oss på registrator.plan@nacka.se eller 070-431 93 27

Upplysningar

Eventuella frågor om detaljplaneförslaget kan ställas till planarkitekt Linn Grönlund på telefon 08-718 79 34, e-post: linn.gronlund@nacka.se

Synpunkter

Synpunkter på planförslaget lämnas till:

registrator.plan@nacka.se, skriv MSN 2020/42 i ämnesraden.

eller till:

Nacka kommun
Planenheten MSN 2020/42
131 81 Nacka

Eventuella synpunkter på planförslaget ska skriftligen ha kommit in senast den 6 januari 2021. Den som inte framfört synpunkter på planförslaget senast under granskningstiden kan förlora rätten att senare överklaga beslut i ärendet.

Om en handling skickas via e-post behöver den inte samtidigt skickas på annat sätt.
Insända synpunkter blir offentliga handlingar och personuppgifter hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hantering av dina personuppgifter här: www.nacka.se/personuppgifter-planering