Hoppa till innehåll

Mitt Nacka

Mitt Nacka

Start

7381 träffar på nacka.se

6008 träffar på våra andra webbar

Sortera på: Relevans Senast
  • Välfärd skola

    Vårgärdets förskola har avvecklats Vårgärdets förskola avvecklades den 31 juli 2025. Beslutet om att avveckla förskolan fattades av kommunstyrelsen i Nacka kommun den 3 mars 2025. Bakgrunden till beslutet var att förskolan hade för få barn och att befolkningsprognosen visade att efterfrågan på

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Delbetalning hjälper inte mig. Jag kan ändå inte betala fakturan. Vad ska jag göra? Du kan få hjälp att lägga upp en avbetalningsplan. Kontakta Nacka kommuns kundserviceenhet på telefon 08-718 80 00 eller skicka e-post till info@nacka.se. Om en avbetalningsplan inte heller är möjlig att

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Är det bara de hushåll som betalat för lite som ni korrigerar? Nej, vi korrigerar både de som betalat för lite och för mycket. De som betalat för mycket får en utbetalning. De som betalat för lite får en räkning att betala. Observera att de vårdnadshavare som angett i e-tjänsten att de

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Jag tycker inte att fakturan stämmer. Hur kan jag kontrollera den? Om du anser att fakturan är felaktig ber vi dig jämföra uppgifterna i fakturan med dina fakturor för förskola och/eller fritidshem under 2018. den sammanlagda taxerade inkomsten 2018 för det hushåll där barnet är folkbokfört. Om

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Hur ofta görs avgiftskontrollen? Avgiftskontrollen görs en gång per år.

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Varför kontrollerar ni två år tillbaka i tiden? Skatteverkets taxeringsuppgifter finns inte tillgängliga tidigare.

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Varför har jag fått en faktura? Utbildningsenheten har kontrollerat att hushållen fått rätt fakturor och även jämfört hushållens inkomstuppgifter med taxerad inkomst 2018 hos Skatteverket. Vid kontrollen har det visat sig att ditt hushåll har betalat fel avgift och därför har du fått en faktura

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Varför gör Nacka kommun avgiftskontroller? Kontrollen görs för att följa upp att alla familjer betalat rätt avgift. Det är en rättvisefråga att alla betalar avgift enligt den taxa som gäller. Vi korrigerar både de som betalat för lite och för mycket: De som betalat för mycket får en

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    Hur kan jag undvika att få en faktura genom avgiftskontrollen även nästa år? Det gör du genom att se till att hushållet har rätt inkomst registrerad i e-tjänsten Nacka24. Om du får förändrad inkomst är det viktigt att du går in och ändrar din inkomstuppgift. Om familjesituationen förändras är

  • ... / ... / För vårdnadshavare / Avgifter / Avgiftskontroll / Vanliga frågor om avgiftskontroll

    När måste fakturan som avser avgiftskontroll vara betald? Du har tre månader på dig att betala. Det går bra att göra delbetalningar med valfritt belopp före förfallodatumet. Du ska i så fall använda samma OCR-nummer för alla delbetalningarna.

Har du frågor eller synpunkter?

Kontakta oss