Välkommen att trygghetsvandra med oss i Orminge

I slutet av november bjuder Nacka kommun in till en trygghetsvandring i Orminge. Trygghetsvandringen riktar sig till dig som bor, verkar eller brukar befinna dig i Orminge, men alla är självklart välkomna att delta.

Vandringen är en del av kommunens arbete med att skapa ett säkrare och tryggare Nacka. Det är du som bor, vistas och verkar i området som har störst kunskap om närmiljön och tillsammans hjälps vi åt att identifiera platser som idag kan kännas otrygga.

Efter vandringen kommer vi att sammanställa vad vi har sett och kommit fram till under kvällen. Den informationen blir en del av underlaget för våra kommande satsningar i kommunens nya trygghetspaket som vi kommer berätta mer om här på nacka.se inom kort.

Vi träffas torsdag den 25 november kl.18.00-20.00 i Orminge skolas matsal, Sandövägen 4.

Schema för kvällen:

• 18:00 - Samling och presentation av syftet med trygghetsvandringen - Johan Rådmark verksamhetschef Boo Folkets Hus och Susanne Bohman samordnare för civilsamhällsfrågor Nacka kommun
  • 18:15 – Polisen delar med sig av sin lägesbild och berättar mer om vad man kan man göra om man ser något otryggt i området - Anna Carlsson kommunpolis
  • 18:30 – Genomgång av vandringsrutten. Gruppindelning, kartor, västar, block och pennor delas ut - Jan Landström säkerhetssamordnare Nacka kommun
  • 19:45 – Återsamling. Vi sammanfattar våra iakttagelser och reflektioner och pratar om hur går vi vidare?

Vi bjuder på fika. Deltagarlista kommer att finnas för vidare kontakt och informationsspridning.

Tacksam om du anmäler ditt deltagande senast 22 november för vår planering av fika och platser. Anmälan skickas till: susanne.bohman@nacka.se

Varmt välkommen hälsar Susanne Bohman - samordnare för samverkan med civilsamhället i Nacka tillsammans med Johan Rådmark - verksamhetschef Boo Folkets Hus